USB 1.1 werkt niet met mass storage devices

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankabspoel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2003
Ik heb een Medion (Aldi) PC, model MT 114 P4 2GHz
Moederboard MSI MS-6513 (Medion OEM)
XP Home 5.1.2600/SP1.0
USB-controller: Intel(r) 82801BA/BAM

Probleem 1:
Er werkt maar één van de 4 USB's 1.1, zodra ik iets op één van de andere 3 aansluit wil XP een USB hub installeren en vindt vervolgens de driver(s) daarvoor niet

Probleem 2:
die ene USB poort werkt wel met de printer, scanner, extern ISDN modem en met mijn PDA, maar niet met 'mass storage devices'
- als ik mijn Olympus MJU400 camera aansluit klinkt er een geluidssignaal uit de CP boxen en de camera reageert, maar XP ziet hem niet;
- als ik mijn (Apace Mega Steno) cardreader aansluit zou XP zou zonder software direct de verwisselbare schijven moeten laten zien, maar doet dat niet; herkent nieuwe hardware en benoemt die correct, zoekt naar software en vindt die niet.

Overigens werkt zowel de camera als de cardreader wel op mijn laptop onder Windows2000. Er zijn volgens Apparaatbeheer geen hardwareconflicten.

Zat er bij de PC nog een driver CD?
Zo ja kijk daar eens op of de drivers voor de USB hub daar op staan en installeer die, waarschijnlijk werken nu alle 4 de usb aansluitingen.

Zijn alle USB-poorten wel geactiveerd in het BIOS? Verbruikt een van de USB-apparaten wellicht veel stroom? (ISDN-modem, cardreader).

Er zat geen driver CD bij de PC, wel een restore CD. www.medion.com levert wel drivers, maar niet voor de USB. Ik kan ook geen drivers vinden op www.driverguide.com. Ik betwijfel overigens sterk of het wel een driverprobleem is. Ik heb gegoogled in nieuwsgroepen op "mass storage 82801BA/BAM USB" en vind dan veel problemen, maar herken het mijne niet.

Ik weet niet of de USB's zijn geactiveerd in de BIOS, weet ook niet hoe ik daar achter kom. Ik heb wel een update voor de BIOS gevonden en geflashd - dat hielp dus niet.. Grote USB stroomverbruikers kunnen het probleem niet zijn - ik gebruik alleen die ene werkende poort.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan