USB 1 controller uitzetten in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvandermeer

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2004
Ik heb een pc met een Aopen MX3L moederboard. Standaard voorzien van usb 1.1

Nu heb ik een insteekkaart met 4 usb 2.0 poorten gekocht maar die wordt niet door het mobo geaccepteerd. De pc doet dan gewoon niets.

De winkel adviseerde om de controler voor usb 1.1 in bios uit te zetten.

Hoe doe je zo iets, ik heb nergens de naam usb in het bios zien staan

Hoe bedoel je dat de pc nix doet met die USB-kaartje erin? Heb je de driver wel goed geinstalleerd? Zit als het goed is, een diskette of cd bij met de juiste driver er op.

usb 1 controller uitzetten

Ja, als ik gewoon de nieuwe usb-kaart in een pci-slot plaats, dan start de pc gewoon niet meer op. Zelfs niet de bios.

In de winkel heb ik te horen gekregen, dat dan wellicht de usb 1.1 controler die op het moederboard ziet in de weg zit. Die moet ik dus in de bios even uitzetten.

Ik zie echter helemaal niets dat daar op duidt, dus weet ik niet hoe dat te doen.

Vabdaar mijn oproep.
:confused:

usb 1 uitzetten

Ja, er zit wél een cd-rm bij, en de driver heb ik geïnstalleerd. Maar de pc start gewoon niet met die kaart erin.

Helaas

Ergens in het Bios staat een vermelding dat je de USB op PCI kan zetten dat moet je doen en dan wordt je kaart wel herkent Het is effe zoeken m maar het is er wel

Bedankt, ik doe nog een poging

Bedankt, ik ga de handleiding van aopen er nog maar eens op naslaan. ik heb dat al een keer gedaan maar kijk nu maar ff bij de pci instellingen

bedankt voor zover:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan