USB 1 of USB 2 met Kerst

• Onderwerp starter Onderwerp starter JJB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JJB

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2003
De kerstman wil voor zijn dochter een MP3 speler
schenken.
Kerstman weet alleen niet of deze MP3 speler, welke met USB2 werkt, ook op haar laptop kan worden aangesloten.

De vraag is (is al vaker gesteld maar zonder goed antwoord)
Waar kan je op een PC de informatie zien dat je een USB1 of USB 2 poort hebt.

Groeten De Kerstman JJB

Klik

als je dat hebt gedownload en geinstalleerd, klik dan links op "computer" en dan op "overzicht". Bijna onderaan onder "peripherie apparaten" staat dan USB1 apparaat (of -2)

Laatst bewerkt:
IK heb het prog aida32

Hier gekeken onder computer/overzicht/per app
maar vind daar alleen vernoemd usb app scanner enz

Betekent dit dat het app USB type 1 is of de poort ?

JJB

Beste kerstman, ;)

voor zover ik weet is een USB 2.0 apparaat backward-compatible, oftewel dat deze prima moet kunnen werken met USB 1.1, alleen wat slomer. Correct me if I'm wrong :rolleyes:

Aida32 is opgevolgd door Everest. De maker van Aida32 heeft een baan geaccepteerd bij Everest en mocht vervolgens zijn eigen ontwikkelde Aida32 niet verder onder die naam doorontwikkelen.
Met Everest Home haal je hetzelfde progje als Aida32 in huis, alleen Everest wordt WEL doorontwikkeld. Advies :
deinstalleer Aida32 en download Everest.

(zie trouwens ook de bijlage)

Bijlagen

• everest.jpg
    everest.jpg
    57,5 KB · Weergaven: 32
"deinstalleer Aida32 en download Everest"

Ok
Ik volg je raad op en zie dan verder,
gelukkig ligt kerst nog enkele weken voorruit

Zoals al werd aan gegeven, een usb 2 versie werkt prima op een usb 1 aansluiting, de kerstman hoef niet bang te zijn dat hij vanuit de noordpool terug hoeft te komen om dit om te ruilen.

Geen probleem.

Je kunt ook trouwens naar "start, configuratie scherm, systeem en dan kiezen voor aparaatbeheer, als je dan kijkt onder usb dan zie je vanzelf of je versie 2 hebt, als dat er namelijk niet bij staat heb je het ook niet.

Dank je JJW

Heb inmiddels Everest erop en ook die zegt dat ik USB type 1 heb.
Maar inderdaad de kerstman kan gerust zijn als een MP3 speler ook op USB type 1 werkt.

Bedankt voor alle hulp.

JJB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan