USB 1 + USB Hub?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Berichten
357
Ik heb hier een pc met 4 usb 1 uitgangen die achterin de pc zitten. Nu vind ik het ten eerste lastig om steeds mijn usb apparaten achterin mijn pc te verwisselen en ik wil eigenlijk meer usb uitgangen hebben.

Nu wil ik zo'n USB-hub (verdeelkastje of zoiets dergelijks aanschaffen) Maar moet het dan ook een USB-hub zijn met een USB 1 aansluiting of maakt het helemaal niet uit of ik een USB-hub met USB 2 aansluiting er op aansluit?? Hij neemt dan gewoon de snelheid van de USB 1 over lijkt me.

Of zijn er nog andere oplossingen voor een probleem als dit??
 
klopt wat je zegt,

Als je een usb 2.0 hub koopt. Dan sluit je die hub wel weer op een 1.1 usb aansluiting aan. Dus dat heeft totaal geen effect.

Tips:
- Koop gewoon een usb 2.0 (denk dat je 1.1 ook niet veel meer nieuw zal vinden) Omdat je als je een andere pc koopt of iets dergelijks...
- Koop er 1 met een eigen voeding. Als je namelijk apparaten er op aansluit die hun stroom via USB weg halen uit je pc, kunnen al je usb aansluitingen weg vallen
 
Dat van die voeding is goed dat je dat zegt, wist ik niet. En nog een klein vraagje werkt een memorystick wel op een usb-hub. Bij een kennis van mij werkt dat dus niet en dat is heel irritant. Hij moet nog steeds die memorystick achterin de pc stoppen :(
 
Bij mij werkt dat uitstekend. het betreft een 1.1. Groet
 
als het goed is werken alle usb aansluitingen op een hub. Maar met een eigen voeding scheelt iig wel. Misschien is dit ook het probleem dat er teveel usb aansluitingen in een computer zitten zodat er geen stroom meer is voor andere usb apparaten
 
waarom koop je geen usb2 pci kaartje

dan heb je teminste overal usb2
ik heb voor de mijn 12 euro betaald voor 4 usb2

want ik denk als je teveel van 1 usb gaat aftappen door middel van hub
wel heel traag gaat gaan
 
Omdat dan mijn probleem nog niet opgelost is. Het gaat mij niet zozeer om de snelheid (moet wel acceptabel blijven). Maar ik wil meer aansluitingen en aansluitingen waar ik beter bij kan.

Hij iemand een idee wat het gaat kosten zo'n Hub met stroom?? En waar ik die kan kopen?? En wat een goede is??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan