USB 2.0 backwards compatible met 1.1 / 1.0 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArnoJanssen

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Hi,

Ik heb een laptop ( Dell Inspiron 8100 met P3-M 1.0 Ghz ) waarop ik een kaartlezer wil aansluiten om een 256 Mb MMC te lezen/schrijven.
Kaartlezers zijn USB 2.0 maar nu weet ik niet wat voor USB ik op m’n laptop heb zitten; 2.0 is het i.i.g. niet, maar zijn zowel USB 1.0 als 1.1 ( 1 van die 2 types zit er dus op ) wel compatible met 2.0 ?
Snelheid gaat dan achteruit, maar m.i. nog altijd sneller als via Bluetooth?

Thanx, Arno

Hoe oud is de laptop? Ik ga er eerst even van uit dat er USB 1.1 op de laptop zit. Hier kun je USB2 aparaten op aansluiten je zal alleen de melding krijgen dat er een snel USB aparaat is aangesloten op een trage interface.
Ik ben er niet helemaal zeker van maar het lijkt mij dat USB 1.0 ook backwards compatibleis met USB 2.0.
De verbinding zal idd. sneller zijn dan via bluetooth. Ook zal de stabiliteit van de verbinding beter zijn via een kabel.

Iets meer als 2 jaar oud. Kan ik ook in XP zelf zien wat voor USB versie erin zit ?

Hi, Ik zit met hetzelfde probleem als Arno: IS USB 2.0 compatible met 1.0 Ik wil een mp3 jukebox kopen die 2.0 is en m'n pctje is 1.0. :confused: Ik heb al eens eerder gehoord dat het waarschijnlijk wel werkt, maar ja waarschijnlijk en een flinke prijs voor een MP3 jukebox gaan niet echt samen ..... Kan iemand hier nog iets over zeggen?

Tnx, Nils

Je kan het apparaat altijd (volgens de wet) binnen 8 dagen terug brengen naar de winkel en je geld terug krijgen. Ik zou dit wel eerst ff vragen en het probleem uitleggen want er zijn veel winkels die dit niet willen doen ookal moeten ze het doen volgens de wet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan