Usb 2.0 handig bij internetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Ik speel nu sinds 2 dagen counterstrike online, alleen ik heb er last van lag, ofwel dat het beeld soms hapert. Dat komt omdat ik een te trage internetverbinding heb. Die van mij is draadloos maar de signaalsterkte en kwaliteit van de lijn zijn bijna altijd 100% nu zit de stick in een usb 1.1 poort maar het is een high speed usb stick. Helpt het misschien om het internet beter te laten verlopen (samen met het counterstriken) om de stick in een usb 2.0 poort te doen?

USB 2.0 is high speed, dus je high speed USB stick moet in een USB 2.0.

hij doet het wel, maar hij gaat volgens mij sneller als ik hem in een usb 2.0 poort doe alleen die heb ik niet, wel een kaaart maar dat probleem staat ookal op dit forum :( :p

toch denk ik dat het wat uitmaakt want mijn stick is namelijk 11g (54 mbp/s) dus volgens mij gaat hij daardoor langzamer, want ik had 1x dat de usb 2.0 kaart het wel deed :p en toen ging het wel sneller. maar goed. iig bedankt voor jullie hulp :)

Daar zit ook wat in inderdaad maar als je kijkt naar je internet abonnement zal die toch niet boven de 12Mbit/s (USB 1.1) zitten neem ik aan?
Maar misschien dat andere leden hier nog suggesties over hebben. :)

das waar maar misschien om mijn geweten te sussen :o :p

Hoe gek het ook klinkt: een USB 2 stick op een USB 2 poort verwerkt signalen "soepeler". (De "openingen" zijn gelijk.)

Maar je Internetsnelheid is so wie so onderhevig aan allerlei externe factoren.

Op de Nuria-site kun je een handig tooltje downloaden waarmee je de Internetverbinding kunt testen (en vergelijken met andere abonnementsvormen).

Hier is de Nuria-link

dat het internet afhankelijk is van allemaal verschillende factoren heb ik gemerkt want: mijn moeder heeft een laptop met een kaart die gaat ook 54mb p/s mijn stick ook (als hij in een usb 2.0 poort zat tenminste -.-) maar nu heb ik vergeleken en het maakt superveel uit. De verbinding bij mij drukt nu tegen de 11mb aan bij mijn moeder gaat hij vaak over de 20. De kaart en de stick zijn van hetzelfde merk uit dezelfde doos bij dezelfde router en allebei draadloos :p oja bedankt voor de tool ik ga ff kijken:thumb: :)

Dat Nuria-tooltje kan ook de gamesnelheid laten zien.
Maar de gameserver waar je aan hangt, bepaalt ook met welke snelheid je bij hem mag binnenkomen.
Dat is dan weer afhankelijk van hoeveel gamers er mee spelen.
En je ISP kan ook nog eens jouw snelheid afknijpen, afhankelijk van bijvoorbeeld hoeveel dataverkeer er uit één stadsdeel op de lijnen zit.
(Opstopping op de vluchtstrook naar de snelweg. :( )
De Nuria-metingen laten allemaal verschillende snelheden zien als je op verschillende dagen en tijden gaat meten. :shocked:

ik heb ook gelezen dat het dataverkeer afhangt of het door een firewall en virusscanner moet, ik heb namelijk beiden en als ik die (tijdelijk) uitzet, dan lag ik gelijk minder en is er ook gelijk minder latency :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan