USB 2.0 herkend als USB1.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

dominickthebest

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
:) Ik heb een externe harde schijf van 150 GB van Toshiba.
Hij heeft het altijd goed gedaan totdat ik een virus kreeg en de pc heb geformatteerd.
en nu als ik de schijf inplug geeft hij de melding : " Snel usb apparaat op een trage usb poort aangesloten, klik hier voor een overzicht van usb 2.0 poorten"
Maar ik heb juist wel alleenmaal usb 2.0 poorten.
Dus ik heb wat op internet gekeken en daat stond iets met chipset driver, alleen ik kan de goede niet vinden, dit is mijn pc:

Microsoft Windows XP Proffesional
Versie 2002
Service pack 1

Computer:
AMD Athlon(tm) XP 2400+
Kloksnelheid 2.00 GHz
512 MB RAM-geheugen

Ik heb zover ik weet geen spyware enzo, ik heb ad-aware, spybot, avast en ashampoo, duss.

WIe kan mij helpen??

Kijk eens eerst met Everest welk merk en type mobo erin zit, of welk merk en type bij een merk computer, maar dat staat gewoon op de PC, met die gegevens die je opgeeft, kan niemand wat mee.

Al weet ik niet helemaal wat een mobo is maar volgens mij is dit het toch?

Motherboard:
CPU Type AMD Athlon XP, 2000 MHz (15 x 133) 2400+
Motherboard Name Unknown
Motherboard Chipset VIA UniChrome KM266 Pro / KM400(A) / KN400(A)
System Memory 512 MB (PC2100 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (01/15/04)

Laatst bewerkt:
Al weet ik niet helemaal wat een mobo is maar volgens mij is dit het toch?

Motherboard:
CPU Type AMD Athlon XP, 2000 MHz (15 x 133) 2400+
Motherboard Name Unknown
Motherboard Chipset VIA UniChrome KM266 Pro / KM400(A) / KN400(A)
System Memory 512 MB (PC2100 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (01/15/04)

een mobo is een moederboard

Dus die informatie wat ik gegeven heb is goed, heeft u dan voor de rest nog iets nodig want dat kwam uit zo'n rapport van everest

Weet u dan wat ik moet doen om hem weer usb2.0 te krijgen?

welk merk en type bij een merk computer, maar dat staat gewoon op de PC, met die gegevens die je opgeeft, kan niemand wat mee.

Als het mobo unknown is, is het een merk PC, en USB2.0 werd al ondersteund door XP SP1.

Overigens kun je deze drivers ervoor gebruiken, en als je ook de onboard videokaart gebruikt, kun je ze hier even zelf opzoeken.

Werken die chipsetdrivers niet, dan deze gebruiken.

Laatst bewerkt:
naar mij weten kwam usb 2.0 pas in service pack 2 voor.......

kijk ff op de microsoft site en download die

Nee, SP I bood deze ondersteuning ook al. SP II loste alleen enkele probleempjes op (welke ook niet vaak voorkwamen *(*info*).

Wat ik veel zie bij versie XP installaties is dat de USB poorten niet als USB 2 geïnstalleerd worden bij installatie. Ga naar apparaatbeheer en klik met de r.muisknop op de USB decvices, klink dan op 'stuurprogramma bijwerken'.
Waarschijnlijk zullen nu de drivers goed geïnstalleerd worden.

Heey,

Ik heb die drivers geinstalleerd.
En ik heb gisteren een 2e harde schijf gekocht van het merk Iomega van 320 gb.
Als ik de schijven beide aansluit doet de 150 gb het nog steeds niet en doet hij dan meer dan 20 minuten over een videofragment en de schijf van 320 doet 25 seconden erover.
Dus ik dacht ik draai de stekkers om maar de 320 gb schijf doet het alleen nog maar,
Maar beide schijven zijn USB2.0
Dus ik denk dat ik met de 150 gb terug naar de winkel ga want het ligt in de schijf want de gewone huis pc ziet hem nu ook al als een usb 1.0
Dus het ligt aan de schijf.

Maar reacties en oplossingen zijn welkom!
Maar alvast hartelijk bedankt!

ik denk dat je ook dan gewoon ff naar de winkel moet..je hebt tenslotte garantie:thumb:

laat maar weten wat er van geworden is

Geeft Windows dit zelf dan ook aan "dit apparaat kan sneller werken"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan