USB 2.0 HUB of USB 2.0 PCI kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Total Eclipse

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2004
Ik heb nu op mijn pc 4 USB-aansluitingen en die zijn allemaal USB 1.1. Nou wil ik graag een USB 2.0 apparaat gaan aanschaffen en dan wil ik natuurlijk kunnen genieten van de snelle doorvoersnelheid van USB 2.0 (480 Mbps). Vandaar dat ik graag vaste USB 2.0 aansluitingen wil gaan kopen voor in mijn pc...

Nou heb ik op dit forum hier en daar al wat gelezen hierover en het blijkt dat het in mijn geval totaal geen zin heeft om een interne of externe USB HUB 2.0 te kopen, omdat ik die dan zou aansluiten op mijn bestaande USB 1.1 aansluiting, waardoor het gewoon USB 1.1 blijft qua snelheid.

Is de enige mogelijkheid om USB 2.0 op mijn pc te krijgen om een USB 2.0 PCI kaart in te bouwen??

In principe is dit wel een goeie optie voor mij, maar het lastige is dan dat de USB 2.0 aansluitingen wederom aan de achterkant van de pc zitten.
Ik zou ze het liefst aan de voorkant hebben natuurlijk in de vorm van bijv. een interne USB HUB die kan worden ingebouwd in een vrije 3,5" of 5,25" bay...
Is er een mogelijkheid om de USB aansluitingen aan de voorkant te krijgen en dan toch USB 2.0 te hebben?

Dat is weeral zo iets moeilijk. Welk mobo heb je?, zijn er uitsparingen voorzien,aan de voorzijde van je behuizing? Heb je SP2 er op staan? Vele factoren spelen hier een rol.

Meer info graag.

Geplaatst door vanzwam
Dat is weeral zo iets moeilijk. Welk mobo heb je?, zijn er uitsparingen voorzien,aan de voorzijde van je behuizing? Heb je SP2 er op staan? Vele factoren spelen hier een rol.

Meer info graag.

Moederbord: ASUS TUSL2-C (met 6 PCI-kaart aansluitingen, waarvan 1 nog vrij)
Service Pack 2 geinstalleerd: Ja

Wat bedoel je precies met uitsparingen? Als je bedoelt of er nog van die vrije 5,25-inch "openingen" zijn aan de voorzijde waar normaal een CD/DVD ROM/Brander ingaat.... dan ja, er zijn er nog 3 vrij.

Geplaatst door Total Eclipse

Moederbord: ASUS TUSL2-C (met 6 PCI-kaart aansluitingen, waarvan 1 nog vrij)
Service Pack 2 geinstalleerd: Ja

Wat bedoel je precies met uitsparingen? Als je bedoelt of er nog van die vrije 5,25-inch "openingen" zijn aan de voorzijde waar normaal een CD/DVD ROM/Brander ingaat.... dan ja, er zijn er nog 3 vrij.

Met uitsparingen bedoel ik, de mogelijkheid om extra usb aansluitingen te plaatsen, in de de voorkant van de behuizing. Die zitten normaal aan de onderkant van de kast.

Laatst bewerkt:
Weet iemand het antwoord op mijn oorspronkelijke vraag: als mijn pc op dit moment alleen 4 USB 1.1 aansluitingen heeft, is dan de enige mogelijkheid om USB 2.0 te krijgen door een PCI-kaart in te bouwen waar USB 2.0 aansluitingen opzitten?? Of zijn er nog andere mogelijkheden??

Geplaatst door Total Eclipse
als mijn pc op dit moment alleen 4 USB 1.1 aansluitingen heeft, is dan de enige mogelijkheid om USB 2.0 te krijgen door een PCI-kaart in te bouwen waar USB 2.0 aansluitingen opzitten??
Volgens mij is dat de enige mogelijkheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan