USB 2.0 kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rdeadfly

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Hallo,

ik heb eigenlijk twee vragen (misschien met betrekking tot hetzelfde probleem):
ik heb een Gigabyte GA-8IK1100 moederbord waarvan de specificaties zeggen dat hij alleen usb 2.0 poorten heeft. echter als ik in apparaatbeheer kijk zie ik 4 universal host controllers en slechts 1 usb2 enhanced host controller. nu is dat nog niet eens zo erg maar ik heb maar 4 usb hubs in mijn pc en, je raad het al, deze zijn volgens windows allemaal usb1.1.
overigens heb ik windows XP met SP2 geinstalleerd en stuurprogrammas opnieuw installeren heb ik ook al een keer geprobeerd (zowel via windows als via de installatie cd van het moederbord).
Kan iemand me helpen met de volgende twee vragen:
- Waar vind ik de 5de usb hub (de usb2.0 dus)?
- Waarom herkent windows mijn usb2.0 poorten niet als usb2.0 en hoe verhelp ik dat?

Alvast bedankt!

Hoi !

Als in apparaatbeheer: "USB Enhanced Host Controller" staat geldt dat voor al je USB-poorten !

Die zouden dus allemaal USB 2.0 moeten zijn.

Wel alle drivers van je MOBO geinstalleerd ?

Greetz,

Harry.

Ja ik heb alle drivers van mijn mobo geinstalleerd.
Als dat echt zo is waaron staan er dan ook 4 universal controllers en geeft windows, wanneer ik een usb2.0 apparaat aansluit, aan dat het apparaat sneller kan werken wanneer het wordt aangesloten op een usb2.0 poort (ik heb alle fysieke poorten geprobeerd)?

Hoi !

Toch is het echt zo !

Probeer es de USB-poorten te verwijderen in apparaatbeheer, opnieuw opstarten en Windows ze opnieuw laten installeren.

Greetz,

Harry.

ik denk dat het aan het apparaat licht wat ik gebruikte, namelijk een toshiba externe hdd (weet niet welk model want ik had hem geleend), ik hoorde namelijk dat met dezelfde hdd hetzelfde vaker was voor gekomen.

toch bedankt voor het antwoord stelt weer gerust :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan