USB 2.0 of firewire voor Externe HD !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik wil een externe HD aansluiten.
Heb een IEEE1394 firewire aansluiting.
Als ik het juist heb is de firewire iets minder snel dan USB 2.0; echter de firewire heeft een constante transfersnelheid, terwijl de USB 2.0 meer in snelheid fluctueert.

Als ik toch kies voor USB 2.0, is dat dan een kwestie van de kaart in de sleuf. Moet ik software installeren, iets in de BIOS of wat ook wijzigen ?

Kan mijn PC USB 2.0 aan (benutten van de volledige snelheid), zie bijgevoegde JPG.

Gaarne reactie(s)

Zelf heb ik een losse USB 2.0 kaart geinstalleerd (Sweex) en XP herkent hem gelijk zonder driver.
Een verwisselbare HD wordt gelijk herkent en je kunt zo aan de slag.

ps. ik zie geen JPG

Bij deze alsnog de JPG

Bijlagen

• app.beheer.jpg
    app.beheer.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 45
Fire wire is sneller dan USB 2.0 Dus je kan beter fire wire gebruiken
Firewire van 400- tot zelfs 800 Mbps
USB 2.0 120 - 240 Mbps

Hoe kan ik zien welke snelheid mijn firewire IEEE1394 connectie heeft. Je hebt toch verschillende versies ?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Amorlaura
Firewire van 400- tot zelfs 800 Mbps
USB 2.0 120 - 240 Mbps

Hoe weet ik welke snelheid mijn firewire IEEE1394 heeft ?

Ik weet niet hoe je kan zien welke snelheid je firewire is maar mogelijk staat dit op je kaart. Men is momenteel bezig met een firewire van één gigabite Mbps Ook mogelijk dat deze er al is.
Zo ook de USB 2,0 is momenteel sneller dan een of twee jaar geleden,ook zo'n 480 Mbps

Geplaatst door Amorlaura
Ik weet niet hoe je kan zien welke snelheid je firewire is maar mogelijk staat dit op je kaart. Men is momenteel bezig met een firewire van één gigabite Mbps Ook mogelijk dat deze er al is.
Zo ook de USB 2,0 is momenteel sneller dan een of twee jaar geleden,ook zo'n 480 Mbps

Even op internet gezocht. Dit is hem :

http://www.pelco.nl/pelco_systems/firew_e.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan