USB 2.0 Poort werkt niet op volle snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

qwerty12345

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
Hallo,

Ik wil een backup maken naar een externe SATA schijf die in een high speed USB 2.0 (dus theoretisch 480Mb/s) zit. Mijn drivers van de USB poorten zijn up-to-date en USB 2.0 staat Enabled in het BIOS. Toch krijg ik iedere keer als ik de schijf aansluit de melding: Deze schijf kan sneller werken, sluit deze aan op een USB 2.0 poort.

Als ik een groot bestand kopieer krijg ik een gemiddelde snelheid van maar 10Mb/s...

Hoe los ik dit op?
Moederbord: MSI P45 Neo-F
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate

Mvg,
Lars.

Maak je gebruik van een verlengsnoer tussen je externe hdd en je pc. als je gebruik maakt van een verleng snoer rem je het proces soms wat af. en dan krijg je die melding. hoe het dan vervolgens word terug gebracht tot 10 mbs snap ik ook niet

Bedankt voor je reactie,
De schijf is verbonden met het standaard snoer wat bij de behuizing werd geleverd (ongeveer een halve meter) en meer niet.

Ik dacht dat dat het was zelf gebruik ik namelijk wel eens een usb verlengsnoer voor mijn muis waarna mijn muis het nog amper doet. maar heb je het al op alle usb poorten geprobeerd? ook dit kan verschil maken

Ja, allemaal. Ik heb er 6 ingebouwd (4 achter, 2 voor) en die heb ik allemaal geprobeerd. Daarbij heb ik nog een Trust Hub van 4 poorten, maar ook daar blijft het langzaam.

Misschien helpt het om de USB controllers te verwijderen uit apparaatbeheer. Start de computer opnieuw op en ze zullen opnieuw geïnstalleerd worden. Kijk even of de snelheid dan weer goed is.

Bedankt voor de reacties. Ik heb het geprobeerd, en hij installeerde ze inderdaad opnieuw, maar ik heb nog steeds geen USB2.0 snelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan