USB 2.0 poorten: herkennen en wisselend gedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugensjr

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2002
Hallo,

Ik heb een PC van ongeveer 1,5 jaar oud met 4 USB aansluitingen achterop en 2 voorop, en sinds kort heb ik een USB 2.0 HUB gekocht. Hierover een paar vragen:

1. Hoe weet je nou welke USB aansluiting op je PC een 1.1 of een 2.0 is?
2. Ik gebruik een externe harddisk die ik op 'een' USB poort had aangesloten die snel was (2.0). Nu heb ik op die aansluiting die 2.0 HUB aangesloten, met daarop de externe harddisk en m'n MP3 speler (ook USB 2.0). De ene keer start m'n pc op met de melding dat de externe harddisk (via die HUB dus) op een trage poort (1.1) is aangesloten. En de andere keer gaat het wél goed, en wordt ie als een 2.0 apparaat op een 2.0 poort gezien. Hoe kan dit??

Heeft iemand misschien een linkje ofzo over dit onderwerp?? Dan ga ik misschien snappen wat ik nu al een tijd niet begrijp.....

Greetz....
Patrick

hugensjr zei:
1. Hoe weet je nou welke USB aansluiting op je PC een 1.1 of een 2.0 is?
Dat staat beschreven in de handleiding van je moederbord.

Wat betreft je tweede vraag.
Heb je Service pack 2 geïnstalleerd?
Heb je ook eventuele drivers geïnstalleerd die bij je moederbord zaten (usb 2).

Ik zal de handleiding en drivers van het moederbord nog 'ns checken. Bedankt voor de tip. Het vreemde is wel, dat sinds ik die externe schijf via die USB2.0 HUB heb aangesloten, dat de ene keer bij het opstarten de schijf wél op een snelle poort zit, en een andere keer opstarten niet (melding snel USB apparaat op trage poort...). En dat zonder dat ik ook maar iets aan de aansluitingen heb veranderd.....

Anyway, thanx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan