USB(2.0) poorten toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr0jan

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hallo,

ik heb een oude pc met windows 98 waar ik graag een (simpele) webhost van wil maken..
nou lijkt het me wel handig als ik er (meerdere) usb(2.0) poorten op kan zetten..
nou is is vraag of dat wel mogelijk is.. en zoja, hoe, waar, en wat ik moet kopen.
alvast bedankt voor jullie hulp ;)

met een kaart als deze:
Klik
je moet wel een vrije pci poort op je moederbord hebben maar dat heb je waarschijnlijk wel.

of win98 uberhaubt usb2.0 ondersteund... geen idee. Sowieso snap ik niet waarom iemand nog met win98 zou werken, win2000 is al een ramp laat staan 98...

hmm, die heeft 2 inkeepingen.. die gaat denk ik niet passen op dat moederbord..

hmm oke :) is het dan gewoon plug & play of moet je dan ook nog drivers installeren??

hmm oke :) is het dan gewoon plug & play of moet je dan ook nog drivers installeren??

Onder Win98 moet je de driver installeren. Bij zo'n kaartje zit een cd waar deze op staat voor Win98.
Kijk in de handleiding bij het kaartje, of je eerst het kaartje moet plaatsen en dán de cd plaatsen, of dat je eerst de setup voor de driver moet draaien vanaf cd en pas daarna het kaartje plaatsen. Dat verschilt nog wel eens, maar is wél belangrijk.

Aangezien het waarschijnlijk een oudere machine is moet je wel even zeker weten dat het WITTE pci sloten zijn en geen ZWARTE isa sloten.

Windows 98 is niet echt een geschikt besturingssysteem voor een webhost wegens de beveiligings problemen die je gaat krijgen

Ik zie alleen het nut van USB2 poorten op een webhost niet helemaal in. Maar dat zal aan mij liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan