USB 2.0 ports (front) doen niets meer (CM Cosmos II)

Status
Niet open voor verdere reacties.

veryferry

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Berichten
76
Beste helpmij,

van het een op het andere moment werken de 4 front-usb ports niet meer. De twee usb 3.0 poorten ernaast doen het nog wel. Ik kan zo snel nergens iets lezen op internet over hoe ik kan checken of er misschien een draadje los zit oid.
Op het eerste gezicht zie ik niets raars. De kabels zitten er gewoon allemaal in voor zover ik kan zien.
Heeft iemand een tip voor mij hoe ik het probleem kan lokaliseren en hopelijk oplossen?


Bij voorbaat dank!

gr,
Ferry
 
Hallo Ferry,
Zou het kunnen zijn dat de BIOS of Setup van de computer terug op standaard waarden is gegaan doordat de batterij leeg is? Een melding gehad misschien over standaard waarden of bij het opstarten op een toets moeten drukken om verder te gaan? Doet de datum en tijd van de computer het nog wel? Kijk eens in de Bios of USB daar uitgeschakeld kan worden. Heb je de moederbord of chipset drivers geïnstalleerd? Staat er bij Windows in Apparaatbeheer onder Eigenschappen van USB dat de USB host controllers en hubs hun drivers geïnstalleerd zijn of staan er uitroeptekens?

Welke stekkers gebruikt worden voor de extra USB aansluitingen kan je zien in de handleiding. Handleidingen zijn altijd wel on-line te vinden en de naam van het moederbord zal in witte letters op het moederbord staan. Er zullen nog wel meer stekkers zijn voor USB aansluitingen die je kunt proberen. Groet. Alfred
 
Hoi Alfred,

Bios terug omdat de batterij leeg is? Welke batterij zou dat zijn dan? Ik denk niet dat de bios teruggezet is. De computer was niet opnieuw opgestart toen het probleem zich opeens aandiende. Het was echt van het een op het andere moment.
Ik had er een USB inzitten....die had ik veilig verwijderd. Een paar minuten later wou ik hem er weer in doen en toen deed ie niets meer.
Sowieso krijg ik ook geen meldingen tijdens het opstarten. Tijd en datum doen het nog prima. Heb ook niet onlangs drivers geinstalleerd. Ook staan er geen uitroeptekens bij de Device Manager.

Ik weet ook wel welk moederbord ik heb. Ik heb een Sabertooth Z77.

Overigens werkt de USB 3.0 port nog wel, maar die wil nog wel eens halverwege een kopieersessie opeens mijn usb-stick niet meer vinden. Dit probleem heb ik trouwens al langer, dus ook toen de USB 2.0 poorten het nog wel deden.
Wie weet is dit nuttige informatie :p haha



Bedankt en excuses voor de late reactie :)
 
De BIOS batterij moet ergens onder de "dust defender" (zwarte kap) zitten en dat is een lithium knoopcel. Computers reageren heel verschillend als de batterij leeg is. De batterij moet 3 Volt zijn. Na het meten en herplaatsen moet je de BIOS waarden op standaard waarden zetten en dan opnieuw instellen.

Bij dan eens weer wel en dan weer niet (USB3) en verschillende problemen met meerdere aansluitingen heb ik nog enkele suggesties.

* Zijn de -juiste voor het besturingssysteem- moederbord drivers (ook wel chipset drivers genoemd) geïnstalleerd?

* Is er reden om te twijfelen aan de voeding of zit er een te zwakke voeding in de computer? Zou je even minder spanning kunnen verbruiken? In verband daarmee: zijn de geplaatste kaarten compatibel met dit moederbord bijvoorbeeld de juiste grafische kaart?

* Als je grote programma pakketten installeert en dit lukt niet, dan zou daaruit een I/O "input output" probleem van het moederbord kunnen blijken. Dit is denk ik niet te repareren.

* Kijk eens in de logboeken van Windows, als je Windows hebt, waren er op het tijdstip van de fout problemen met een service?

Er zijn forums met topics over dit moederbord, het is niet allemaal positief over de kwaliteit, dus als stekkers goed vast zitten dan vind je daar misschien een reden. Groet. Alfred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan