USB 2.0 problemen met ASUS P4PE

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotline

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Hoi,

Ik heb een ASUS P4PE moederbord waarin USB 2.0 poosrten zitten. ( 4 stuks)
Ik krijg echter telkens de melding als ik een USB device aansluit op die poorten dat "Het apparaat sneller kan werken als ik het aansluit op een USB 2.0 poort" en wordt dan geadviseert om de Intel(R) 82801DB/DBM USB2 Enhanced Host Controller - 24CD te gebruiken waarvan nog 6 ongebruikte poorten vrij zijn???? (verder staat er USB ROOT HUB)

Ik heb aan mijn P4PE wel een USB 1.0 HUB zitten welke ik voor de tragere devices gebruik, en ik heb een USB HUB van Typhoon (ooit bij Lidl gekocht).

Het apparaat ( een externe USB 2.0 Garde Schijf Casing van MyCom) sluit ik echter gewoon aan op de ASUS USB 2.0 poort van mijn systeem, en niet op de eventueel tragere HUB.

Hoe kan het nou dat ik dan toch steeds die melding krijg??
Ik heb ook mijn BIOS en andere serring nagelopen en die staan goed ( enabled )

HELP!!

Kijk hier maar eens, bij de USB driver voor XP,

ICH4 USB 2.0 Driver for Windows XP.Important! You need to follow the steps decribed in Readme-XP.txt; otherwise, you may need to do a new Windows XP installation to FIX POTENTIAL USB 2.0 PROBLEM.
ICH4 USB 2.0 Driver for Windows XP.
This is a WHQL driver.
Important! You need to follow the steps decribed in Readme-XP.txt; otherwise, you may need to do a new Windows XP installation to FIX POTENTIAL USB 2.0 PROBLEM afterwards.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Even links zoeken naar de drivers voor je type bord.

Lange Pier zei:
Kijk hier maar eens, bij de USB driver voor XP,

ICH4 USB 2.0 Driver for Windows XP.Important! You need to follow the steps decribed in Readme-XP.txt; otherwise, you may need to do a new Windows XP installation to FIX POTENTIAL USB 2.0 PROBLEM.
ICH4 USB 2.0 Driver for Windows XP.
This is a WHQL driver.
Important! You need to follow the steps decribed in Readme-XP.txt; otherwise, you may need to do a new Windows XP installation to FIX POTENTIAL USB 2.0 PROBLEM afterwards.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Even links zoeken naar de drivers voor je type bord.

Ja, ik heb idd ook de ASUS site bezocht.
De driver die daar staat die refereert naar het tijdperk van voor SP1, en ik draai op SP2.
Ik neem aan dat ik die dus niet nodig hoor te hebben.

Tja, mijn neus is niet zo lang:) , had dus niet in mijn enthousiasme naar de datum gekeken.:(
En inderedaad zitten de goede USB2.0 drivers in SP2 ingebakken.

Maar de ondersteuning hiervoor zit in southbridge van de intel chipset, had je daar ook al de laatste versie bij intel opgehaald en geinstalleerd?

IK heb dit ook gehad met mijn Creative Zen Touch mp3 speler.
Toen heb ik in Apparaat Beheer gekeken en stond er een geel vraagteken bij een item in die lijst. [weet niet meer precies welke] Ik heb dat stuurprogramma laten bijwerken door Windows en heeft hij gewoon de sp2 usb2 drivers gevonden en geinstalleerd.

Kijk dus even of jij ook een vraagteken hebt in Apparaat Beheer. Doe dit wel met je usb2 apparaat aangesloten. Bij mij was dat vraagteken namelijk weg als ik de mp3 speler loskoppelde.

Ik hoop dat het werkt, want ik ben niet zo'n wizzkid...

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Tja, mijn neus is niet zo lang:) , had dus niet in mijn enthousiasme naar de datum gekeken.:(
En inderedaad zitten de goede USB2.0 drivers in SP2 ingebakken.

Maar de ondersteuning hiervoor zit in southbridge van de intel chipset, had je daar ook al de laatste versie bij intel opgehaald en geinstalleerd?

Southbridge heb ik niet gekeken.
Waar kan ik dat vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan