USB 2.0 wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

A. Derksen

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2001
Sinds vorige week heb ik een Typhoon USB 2.0 Memory Stick. Thuis heb ik hem eerst getest en dat werkte perfect, weliswaar met de lagere snelheid maar alles deed het iig.

Nu ik bestanden over wil zetten naar de computer van m'n werk, ontstaan er schijnbaar problemen. Als ik de Memory stick aansluit krijg ik wel een melding dat hij hem ziet en dat er een "snelle usk driver op een trage poort is aangesloten". Geen probleem lijkt me ondat ik die melding thuis ook kreeg.

Alleen het grote probleem is nu dat de USB nergens bij "Deze Computer" te zien is. Dus eigenlijk kan ik nu nog niks.

Iemand hulp????

Staat er bij apparaatbeheer wel een USB 2. controller weeggegeven? Zo nee dan moet je de drivers van de CD even installeren, wel handig om eerst even Windows Update te doen.

Als op de PC op zijn werk geen USB2 zit, heeft dat weinig zin.

Die memory sticks hebben onder bepaalde Windowsversies drivers nodig, die kun je dus niet zomaar even in de PC steken.

Sorry Tiborv even niet aangedacht.

Ik heb op het werk een aardig nieuwe computer, betr als thuis iig. Dus dat is geen probleem.

Maar het is al gelukt. Ik heb een Windows Update gedaan en nu vindt hij de Memory stick wel.

Bedankt voor jullie reacties!

Jullie zullen het niet geloven, maar nu vindt hij de USM stick weer niet.
Bij "deze computer" krijg ik de USB stick nu niet meer te zien.

Geplaatst door wvdwe
Staat er bij apparaatbeheer wel een USB 2. controller weeggegeven? Zo nee dan moet je de drivers van de CD even installeren, wel handig om eerst even Windows Update te doen.

Na de windows update van de vorige keer, eergisteren, werkte alles prima, nu ineens niet meer. Is het verstandig om nog eens een windows update te doen??? Of moet ik op zoek naar "nieuwe" drivers???

Bij apparaatbeheer staat geen USB 2. controller weergegeven. Maar daar kan het toch eigenlijk niet aan liggen? Heb ik thuis volgens mij ook niet.
En volgens de beknopte handleiding die ik bij de USB stick kreeg, was het alleen bij computers met windows 95 en 98 nodig om de meegeleverde driver te installeren. Voor alle overige wa het "plug and play".

Laatst bewerkt:
Het zal wel te maken hebben met de Netwerk schijven. Normaal gesproken, komt er als ik de USB Memory stick aansluit een F en een G schijf bij......

Maar de Netwerkschijven F: en G: zijn eigenlijk al bezet / in gebruik.

Daarom zal hij het wel zo sporadisch doen.

Iemand hier een tip voor????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan