usb 2 functioneert als usb 1 in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hallo,
Ik heb net een usb 3.0 stick gehaald en die werkt onder Linux Mint perfect (25MB/s schrijfsnelheid op een usb2 poort) maar onder Windows 7, zelfde configuratie, maar met 900KB/s. Ook krijg ik de melding dat de USB stick beter kan presteren (ja, nogal wiedes, maar hoe), en die melding krijg ik wel vaker (bij andere usb2 sticks).

Heeft iemand een idee hoe ik met win7 de usb poorten in "usb2 modus" kan krijgen. Op internet worden suggesties als bios flashen (lijkt me wat overdreven, aangezien Mint geen problemen kent) of chipset drivers updaten (heb ik niet zoveel zin in) gedaan, kan ik het niet gewoon met een instellingswijziging voor elkaar krijgen ?

Gr Harry

Chipsetdrivers zijn zo zo bijgewerkt!
Ga naar de fabricant van je moederbord en haal ze op.

@aptje
Ja ik weet het ik ben de drivers nu aan het downloaden, maar was eigenlijk op zoek naar een iets elegantere oplossing. Ik heb ook een flauw vermoeden dat die update niet gaat helpen.

@ronnie1
Ik zou graag willen, maar dan moet ik mijn videokaart eruit halen, ik heb niet zon spectaculair moederbord (win7 ziet de usb poorten niet eens automatisch voor vol aan :))
Voor nu vind ik het voldoende dat mijn usb sticks (ook de 3.0) op 2.0 snelheid werken, maar 1.0 is me wat te gortig...

Ik zal ff posten wat de uitwerking van de driver update teweeg brengt, die is inmiddels klaar

ik heb de drivers geinstalleerd, maar krijg nog steeds een melding dat de usb stick sneller kan werken
als ik op het tekstballonnetje klik krijg ik de melding dat er geen snelle usb-hostcontrollers zijn geinstalleerd op de computer:

usb.png

usb 2 functioneert als usb 1 in Windows 7

Je zou moeten schrijven : USB 3.0 functioneert als USB 2.0 in Windows 7.
En dat is logisch.

Wat is de schrijfsnelheid van een USB 2.0 stick op de PC ?

@ronnie1

Nee, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Dit: "USB 3.0 functioneert als USB 2.0 in Windows 7"
Is wat ik wil, dat is namelijk het hoogst haalbare met mijn huidige hardwareconfiguratie.

Dit is wat er op dit moment aan de hand is:
USB 2.0 en USB 3.0 sticks werken op USB 1.0 snelheid onder windows 7 (dus niet sneller dan 900kb/s)

Verwijder alle usb controllers en herstart.

Je kunt het volgende eens proberen :

Ga naar Apparaatbeheer > rechtsklik op de betreffende USB-poorten en kies voor : Installatie ongedaan maken.
Sluit de PC af en verwijder de netspanning achter uit de PC.
Druk nu de AAN/UIT-schakelaar herhaaldelijk gedurende 10 seconden in.
Sluit de netspanning weer aan en Start de PC.

De controllers herinstalleren bij apparaatbeheer was inderdaad de oplossing. PC opstarten was al niet meer nodig. Hartelijk dank allebei

Gr Harry

Nieuwsgierig. :)

En wat is de schrijfsnelheid van de USB 3.0 stick nu ?

Onder Windows 7 is de schrijfsnelheid 26 á 27 MB per seconde, onder Linux Mint dus net iets trager.

het is een Adata N500 16GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan