USB 3.0 en Cardreader 3.0 hebben spanning maar geven geen inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ducmon750

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2015
Goedenmiddag,

Wie kan mij helpen?
Ik heb een mooie Be Quiet Silent Base 800 PC kast gekocht en de hardware ingebouwd.
De kast heeft 2 USB 2.0 en 2 USB 3.0 sloten aan de bovenzijde. Ik heb een Akasa card-reader met een USB 3.0 slot, aan de voorzijde in de kast geplaatst. De sloten en de card-reader werken, apart aangesloten, uitstekend.
Het probleem is dat op mijn MoBo, een Gigabyte GA-Z77X-D3H, één USB 3.0 connector beschikbaar is. Ik heb een USB 3.0 splitter kabel aangeschaft en geplaatst.
Het resultaat is dat wel iets in één van de drie USB-sloten wordt waargenomen wanneer geplaatst maar ik in Windows 7, 64bit, de melding krijg: "Het USB-apparaat wordt niet herkend."

De actieve drivers zijn een Intel USB Hoofdhub, een hostcontroller, een VIA USB Root HUb en een VIA USB extendible Host Controller.
Kan het één van de kabels zijn of één van de drivers.

Is dit op te lossen en zo ja, hoe?

Bvd,

Hans

Werkt het wel goed wanneer je de splitterkabel niet gebruikt? Het klinkt namelijk alsof er niet genoeg stroom bij je usb-poort komt.

Als dat inderdaad het geval is: overweeg dan om een usb3-->usb2 header kabel te nemen. Dan lever je wel wat in op snelheid, maar dan kan je wel de normale usb3-poorten fatsoenlijk gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan