USB 3.0 Hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCBadBoy

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Hallo ik heb een vraag en twijfels.
Heb een medion hardeschijf gezien bij aldi, volgende week in de aanbieding 500 gb 3.0 usb. Maar ik weet niks over usb 3.0 alleen dat het sneller is. Mijn ingangen in me laptop en computers zijn allemaal gewoon usb. Maar is de ingang van usb 3.0 anders? Zo nee dan koop ik hem, zo ja, moet je dan andere usb poorten aanschaffen?

Mvg,
Maurice

Vandaag stond er hier iets over in de Helpmij nieuwsbrief :D

Als iemand dit online kan zetten , zou handig zijn.

Verder denk ik niet dat het veel verschil zal uitmaken , aangezien je huidige computer nog USB 2.0 poorten gaat hebben. Toekomstgericht is het uiteraard wel een goede aankoop.

Over de aansluiting , deze is *denk ik* compatibel met een 2.0 poort en zou dus zonder probleem moeten werken ( Iemand die dit kan bevestigen graag? :) )

Om het nog duidelijker te maken:

Naast twee draden voor niet-SuperSpeed-data (lees: usb 2.0) zijn er vier nieuwe draden voor SuperSpeed-data (usb 3.). De draden zijn bovendien volledig van elkaar afgeschermd. Door de extra draden is de usb-kabel een stuk dikker dan een usb 2.0-kabel. Omdat er meer draden in een usb 3.0-kabel zitten, zijn er ook afwijkende aansluitingen vereist. Deze aansluitingen zijn zo ontworpen, dat er nog steeds compatibiliteit met usb 1.1 en 2.0 is. De vier standaardcontacten zitten dus op dezelfde plek. Aan de bovenzijde zitten echter nog vijf contacten. Aangesloten op een usb-2.0-aansluiting doen die niets, waardoor dan alleen de usb 2.0-kabels functioneren. De usb 3.0-aansluitingen hebben wel corresponderende contacten, waardoor de kabel dan optimaal zal kunnen functioneren
.

Bron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan