usb 3.0 poort herkent geen externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

gameofdeath36

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2012
Hoi, ik heb laatst een usb 3.0 externe harde schijf gekocht van wd my passport. nu werkt deze gewoon als ik hem aansluit op een usb 2 poort. maar bij het aansluiten op een usb 3.0 poort ziet hij hem niet. drivers zijn ook veel te moeilijk vinden. het gaat hier om een laptop. asus n73sv. op de website van asus kun je de update van de usb3 driver vinden maar die is al 2 jaar oud. de nieuwste driver heb ik geinstalleerd en het heeft even gewerkt. maar als je dan iets wou kopieren naar de usb 3 schijf dan viel de verbinding weg. hij is dan dus niet meer zichtbaar op de laptop. wie weet raad?

En waar heb je die driver gevonden??
Hoe weet je nu dat de juiste driver hebt??

ik wist dat de usb 3 driver fresco logic heette en heb daarna de laatste update geinstalleerd. hij staat ook gewoon bij apparaatbeheer. de poort werkt ook gewoon als ik een usb 2 externe harde schijf aansluit alleen niet bij een usb3 harde schijf. kan natuurlijk zijn dat ik niet de juiste drivers heb geinstalleerd. Fresco Logic xHCI (USB3) Controller FL1000 Series en Fresco Logic xHCI (USB3) Root Hub zijn de drivers die erbij horen. ik werk verder op win8 pro 64bits

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan