USB 3.0 poort piekspanning

Status
Niet open voor verdere reacties.

the master

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Hoi iedereen,

Ik heb een week geleden een nieuw moederboard gekocht en wat andere spullen. Ik heb alleen een probleem met de USB 3.0 poorten op mijn mobo.
Het gaat om een Gigabyte G1.Sniper B6 (rev. 1.0). De andere usb poort doen het gewoon zoals het hoort.

Het probleem is dat als ik iets aansluit op de usb 3.0 poorten dat hij de melding geeft dat er een piekspanning is waargenomen. Hierna werkt het apparaat wat hierop aangesloten is niet. Ik heb verschillende apparaten geprobeerd usb 2.0 en usb 3.0 apparaten. Deze doen het trouwens wel op de usb 2.0 aansluitingen.

Ik heb een voeding van 550 watt, een i5 processor, 3 hardeschijven en een hd6950 videokaart. Is het mogelijk dat mijn voeding te weinig spanning levert? Dat ik een betere voeding moet hebben?

Alvast bedankt.

Groet,
Maarten

Hallo Maarten

Ik weet niet zeker of je het kan vinden, en anders moet je het opzoeken (elk moederbord is anders)
Maar kan jij misschien in je BIOS opzoeken wat de waardes zijn van jouw +3.3V;+5V en +12V?

Alvast bedankt :)

Greetz
Wilco

Iets in de bios met de XHCI Mode instellingen gedaan?

Zo niet, kijk in de bios via het manual wat je opties zijn en speel er eens mee, de EHCI is de standaard controller.

zijn de usb3 drivers correct geladen? ik neem aan dat de melding van windows zelf komt? USB3 mag namelijk meer spanning leveren dan usb2. als je OS echter denkt dat de poort USB2 is kan je deze problemen krijgen.

Ik ben nu op mijn werk maar ga vanavond alle oplossingen even bekijken. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan