usb 3.0 snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Ik heb gister een western digital my book essential 3.0 gekocht
en heb de benchmark gedaan maar komt maar op 60mb/s uit:(
Ik dacht dat usb 3.0 boven 100mb/s kon komen?:(
Zijn deze snelheden goed of matig wat ik haal?
Lezen: 90mb/s
Schrijven: 60mb/s
Link hdd:

hoe kan ik er meer snelheid uit halen?

1. Link is er niet.
2. schrijven 60mb/s is redelijk. Een film van 3gb (720p) schrijf je dus in 50 seconden overgeschreven.

Waarschijnlijk is de bottleneck van de schrijfsnelheid jouw SATA controller of HDD. Veel meer zal er dan niet uit te halen zijn. Hoe reageert jouw cpu als je aan het kopieren bent?

USB3.0 heeft een maximale doorvoersnelheid van 4,8Gbps (theoretisch 600MB per seconde) Dus het zal echt ergens anders aan liggen.

Ik zou wachten. Als je een apparaat tijdens het upgraden van firmware lostrekt of uitschakeld is het meestal gedaan met de pret. Ik weet niet wat hij aan het doen is, maar ik zou voor de zekerheid wachten tot je positief bericht hebt van de software wat hem upgrade.

hij doet het weeer;)
ik hoop dat ie naar de firmware beter presteerd.

Na de firmware update haalt de WD
Schrijven: 102mb/s
schrijven: 99.4mb/s

al rondom 30mb/s sneller maar ik weet niet of dit snelgenoeg is wat je van usb 3.0 moet verwachten:confused:

als ik de WD hdd in mijn pc usb 3.0 doe dan knippert het lichtje van de WD net als gaat hij steeds aan en uit. terwijl hij dit niet bij usb 2.0 doet:(
Kan dit nu aan de WD liggen of aan mijn usb 3.0?

de WD word niet herkent in usb 3.0 dan herstart de hdd steeds lijkt het wel.:confused:
kan dit echt niet aan de hdd liggen ik begin me twijvels erover te krijgen.

Heb je ook nog een ander apparaat aangesloten op je overige USB3.0 poorten? Hij verbruikt namelijk nogal wat energie, je moet dus echt maar 1 apparaat tegelijkertijd aansluiten, helemaal als het een externe hdd betreft!

Waar het aan kan liggen:
- Je S-ATA controller
- Je hebt geen usb 3.0
- De schijf erin zelf

S-ATA 1= Maximale doorvoersnelheid van 1,5 Gb/s (150 MB/s)
S-ATA 2= Maximale doorvoersnelheid van 3 Gb/s (300 MB/s)
S-ATA 3= Maximale doorvoersnelheid van 6 Gb/s (600 MB/s)

Wikipedia :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan