Usb 3.0 ????

• Onderwerp starter Onderwerp starter hodi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hodi

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Ik wil een externe harde schijf aankopen voor back-ups en overweeg de Lacie Minimus 1TB Externe 3.5'' Hardeschijf, USB3.0. Ik wil gaan voor USB3.0 vanwege de 10x hogere uitwisselingssnelheid.
Huidige pc:
CPU: Intel Core 2 Duo E4300 1,86 GHz 2Mb FSB 800MHz
Mobo: Gigabyte GA-P35-DS3P Intel P35 chipset / ICH9R
Geheugen: 1024Mb 667 MHz DDR2
Harde schijf: 160 Gb 7200rpm SATA
Extra's: eSATA + Ultra Durable 2
Deze pc beschikt over USB2.0 poorten. Dit zou ik kunnen aanpassen door bv. de FREECOM USB 3.0 PCI-kaart met 2 poorten te installeren.
Mijn vraag is: wat mag ik qua snelheidsoverdracht verwachten van deze configuratie met USB3.0? Ik veronderstel dat de pc in mijn geval de bepalende factor gaat zijn?
Graag jullie mening.

Laagste is hoogst mogelijke.
Dus sneller dan usb 2 zal het niet gaan.
Of je koopt een extra usb 3 kaartje in je pc.

Hallo Puppie,

Ik had geschreven dat ik tevens een USB 3.0 PCI-kaart met 2 poorten wil installeren.
Wat is dan nog eventueel het laagste wat het hoogst mogelijke maakt? Ik bedoel: kan mijn huidige pc deze snelheid met USB3.0 waarmaken? Door welke eigenschap van mijn pc wordt dit bepaald?

Hier staat een leuke uitleg.

In combi met je huidige systeemspecs, zal je niet of nauwelijks sneller zijn dan usb2 met zo'n pci kaartje. Of er hier xp drivers bijgeleverd worden kan ik niet achterhalen.
Je geeft ook niet aan welke OS je nu gebruikt. Win7 ondersteund iig wel usb3.
De aanschaf van die schijf is geen overbodige luxe als je straks wel een geschikt systeem hebt met/voor usb3. Deze schijf kan je wel gewoon gebruiken op je huidige usb2 poorten.

@Puppie: Leuk artikel, al maakt het de keuze niet eenvoudiger...

@Jackall: Huidige OS: XP Home Edition versie 2002 service pack 3.
Ik zag net ook dat ik destijds had gekozen voor de upgrade naar de Intel Core 2 Duo E6320 1,86 GHz CPU processor. Maakt dit nog iets uit?
Bij de USB3.0 kaart van Freecom kan ik inderdaad ook niets vinden over de systeemvereisten, zelfs niet op hun eigen site, maar bij een vergelijkbare kaart van Transcend wordt XP genoemd. Ik ga inderdaad zowiezo voor een harde schijf met USB 3.0 al was het maar voor de toekomst. Toch ben ik benieuwd of de toevoeging van een USB3.0 kaart van rond de € 30,00 de moeite waard is en of deze met mijn huidige pc de snelheid van de combinatie doet verhogen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan