USB 8 GB memory stick is nu maar 4 GB ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonv

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hallo allemaal

Probleem:
Ik heb een memory stick van 8GB, Zonder heta pparaat te stoppen uit de usb poort gehaalt. Nu herkent windwows xpsp2 de stick als niet-geformatteerd, met een maximale capaciteit van 4 GB onder FAT32. Ben dus 4 GB kwijt. Iemand een idee?

Details:
Fabrikaat Buffalo model RUF2-R8G-S
Heeft altijd als 8 GB gewerkt.

De volgende programma's gaven ook alleen maar 4GB capaciteit op
HP drive Key boot utility
HP format Utility 2.1.8 Rev.A softpac SP27608 en eerdere versies

Over de technische beschrijving van usb sticks geometrie de volgende zeer uitgebreide beschrijving gevonden. http://home.graffiti.net/jaclaz:graffiti.net/Projects/USB/USBstick.html
Als iemand weet welke instellingen voor de 8GB partitietabelgeldig zijn, zou je dan met bijv Ranish de MBR van mijn stick kunnen bewerken en de capaciteit op 8 GB krijgen ?

zou geweldig zijn als iemand mij kan helpen.
alvast bedankt
anton

al geprobeert om de em te formateren?

wel eerst je data backuppen!

ja, met diverse progs, altijd 4GB omdat partitietabel intellingen voor 4 GB heeft.
Geprobeert te wijzigen mbv programma:
TestDisk & PhotoRec , http://www.cgsecurity.org
echter lukt mij niet.
Indien iemand weet waar ik de partite/mbr gegevens voor deze stick heeft dan is dit met ranish of een andere lowlevel partitie manager misschien te wijzigen. wie weet meer??
alvast bedankt
anton

Probeer hem te formatteren via windows:
Start->Uitvoeren->CMD->format x:
verander de x naar de letter van je stick
groetjes, gamesoft

Dat kun je zelf kiezen,
ik zou FAT32 gebruiken dat is stabieler en sneller dan FAT

Het maakt niet uit wat voor filesystem je gebruikt. in de MBR staan de maximum aantal cilinders en clustersize vermeld. format commando bekijkt de partitietabel en formateert aan de hand van deze gegevens de stick. Er wordt bij een usb stick een harddisk gesimuleerd voor de formatprocedure.
dus ik heb echt de MBR gegevens nodig voor 8 GB grootte. De stick zit nog in de garantie maar is niet meer leverbaar ( heeft transmissie snelheid van 35 MB/sec, terwijl de alternatieve sticks maar ca 5-12 MB/sec hebben, schrijfsnelheid).
wie o wie kan mij helpen.
anton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan