usb aan de voorkant

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlo r

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Hallo allemaal, ik zit met een probleempje met het aansluiten van een usb op mijn moederbord.
Het geval is dat ik een usb poort uit een oude Packard bell i media 5100 rw met een moederbord Explorer (MS-6511), op mijn moederbord Asus M2V-TVM.
Nu komt mijn vraag, ik heb de stekkertjes eraf gehaald omdat het blokje niet paste ivm het dichte gat wat niet op de juiste plaats zat.
Nu zit ik alleen te dubben over het aansluiten op het moederbord, omdat de draadjes geen tekst bevatten, om te kunnen bepalen waar ze moeten komen.
Het kabeltje beschikt over 7 draden, een rode, zwart, geel, blauw, groen, wit en grijs.
Mijn gok is dat de rode de voeding is en de zwarte de - is want deze is gesplitst naar 2 stekkertjes om ze op de gnd te prikken.
de andere zijn denk ik de data draadjes, maar ik zit met die grijze draad.
Het lijkt me ook een aarde draad omdat deze met de aansluiting op de kast contact maakt op het printplaatje.
Is er iemand die het weet, want ik durf hem niet zo aan te sluiten omdat ik bang ben dat ik het moederbord misschien om zeep help.
De aansluiting op mijn moederbord zijn:
usb+5v usb_p6- usb_p6+ gnd nc
usb+5v usb_p5- usb_p5+ gnd
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, bvd Carlo.

motherboard(oranje rechts)

dat organje kabeltje, dus eigenlijk dat hele setje,
van kleine kabeltjes, dus dat oranje kabeltje moet aan de rechter kant.

mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel:thumb:

Welk oranje kabeltje?
Je hebt er geen oranje op zitten bij deze, is dat hier misschien de grijze?

Op je moederbord zitten deze aansluitingen;
screenhunter3xs0.jpg

Bron: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=M2V-TVM

Normaal gesproken heb je bij een USB 4 aansluitingen en dus vier draden. Wat wat is in jou geval zou je met een mutimeter vrij snel moeten kunnen uitvinden.

screenhunter3nq8.jpg

Bron: http://www.weethet.nl/dutch/hardware_usb.php

Bij jou gaat het echter niet om de stekker, maar juist om een contrastekker (aansluiting op de kast), de pin aansluiting is dan natuurlijk presies omgekeerd, en dus eigenlijk net zo als op je moederbord. Van links naar rechts 1. 5Volt, 2. USBPx-, 3. USBPx+ en 4. GND.

Met gekleurde draaden moet je altijd na meten, maar in principe zou rood 5 volt moeten zijn en zwart de Aarde (GND).
Wit is vermoedelijk het - signaal en groen de +.
Blauw en geel zijn vermoedelijk voor de tweede aansluiting, ik vermoed dat geel de - zal zijn en blauw de +, en grijs.... tsja, tweede zwart of tweede rood, maar meet gewoon alles even na.

Hoe wil je overigens e.a. gaan aansluiten op je moederbord? Heb je een passende stekker of wilde je gaan solderen...?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik ga wel even checken welke waar voor dient.
Goede tip, over die multimeter, stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
Maar nu zit ik nog met die grijze, enig idee waar die voor dient?
Ik heb bij het stekkertje het dichte gat open geprikt met een warm gemaakt spijkertje zodat het stekkertje wel op de poort past.
De snoertjes kun je met een dun schroevendraaiertje eruit wippen en dan op de volgorde van je moederbord terug plaatsen.
Groetjes Carlo.
P.s. nog de beste wensen allemaal.

Perfect, ik heb je advies opgevolgd en het werkt.
De grijze heb ik niet gebruikt, ik weet niet waar die voor is.
Bedankt en ik hoop dat anderen hier ook wat mee kunnen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan