USB aansluitingen op moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonJense

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Op het moederbord zitten 4 extra USB aansluitingen (2x7 aansluitpennen). De kast waarin dit moederbord moet worden ingebouwd heeft 6 USB poorten aan de voorkant (dit vergt 3x7 van die pennen). Bovendien moet er ook een cardreader aan een USB-aansluiting worden gehangen (de helft van zo'n setje pennen). Nu kan ik natuurlijk vier USB-poorten op de voorkant dichtplakken. Maar ik misschien is het mogelijk om die USB-aansluiting gewoon binnen in de kast te splitsen, zodat ik alle mogelijkheden van de kast kan benutten. Wie kan me vertellen of dat kan en zo ja, hoe ik dat dan zou moeten doen. Alle hulp is welkom.....

Ton Jense

Zomaar van binnen splitsen kan problemen geven met usb-apparatuur die de voeding van usb haalt. Als er dan teveel apparatuur aan hangt zakt de spanning waarschijnlijk teveel. Komt ook nog bij dat sommige usb-apparaten problemen kunnen geven als er teveel andere usb-apparaten aangesloten zitten op dezelfde serie poorten. En zitten er ook al geen usb-poorten op de cardreader? Ik weet niet hoeveel apparaatjes je hebt op usb, maar als ik bij mezelf kijk kom ik op 5 en dat vindt ik al veel :)

Hmm. Ik was er al bang voor dat dit niet zo makkelijk zou zijn.... De cardreader heeft geen USB-poorten (is een combi met de floppy disk drive). Het is niet zozeer dat ik denk die 6 USB-poorten aan de voorkant allemaal nodig te hebben. Ik baal er alleen van dat die USB-aansluitingen daar zitten, maar niet of slechts gedeeltelijk met het moederbord kunnen worden doorverbonden. Dat laatste is wellicht nog erger, want dan wordt het een puzzel aan welke aansluiting je wel en aan welke je geen apparaat kunt aansluiten. Ik denk dat ik dat hele paneel maar links laat liggen (eruit slopen kan niet, want ook de aan/uit- en resetknop zitten daar op). Ik zet er dan wel een los frontje met een paar USB-poorten in, dat ik dan desnoods aan de achterkant van de kast (daar heb ik ook 6 USB-poorten) doorlus.....
In elk geval hartstikke bedankt voor je snelle reactie....

Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan