usb adapter Linksys AC580

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchie

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2001
Wie kan mij antwoord geven op het volgende

HP Pavilon Laptop AMD A8 64 bits windows 10

Sinds ik 2 weken geleden windows 10 (#@$%*46E%@%#:evil:^$%) er op heb gezet is mijn snelheid meer dan gehalveerd en wordt mijn usb ac580 adapter in het netwerk niet meer gezien.
Het gekke is dat hij onder apparaatbeheer bij netwerkadapters wel wordt gezien.

Herinstallatie van drivers werkt niet de-installatie ook niet.
De laptop blijft op 2.4 GHz draaien ipv op de 5.

Als ik de adapter in mijn pc stopt draait hij wel op 5GHz.

Zij de drivers niet goed voor windows 10?

Wie weet raad?

Alvast bedankt
Frans

Ik kan op de supportsite van Linksys die USB wifi adapter niet vinden.
Dus link het apparaat, zoals die te bereiken is op het onderdeel Ondersteuning op http://www.linksys.com/nl/support/

Overigens kan ik ook de laptop niet vinden met jouw aanduiding. Zou handig zijn als je de support-link van dat apparaat ook even geeft.

Tijs.

Hallo Tijs,

De adapter is de ac580 van cisco/linksys ook wel de AE6000 genoemd.
Equivalent van de Mediatek mt7610u/mt7630u

De Laptop is zoals hier boven omschreven een HP Pavilon Laptop AMD A8 64 bits en inmiddels voorzien van windows 10
Voor alle helderheid: HP Pavilion 17-f040nd 17,3 inch laptop.

Het vreemde is en blijft dat ik nergens melding kan vinden op het "net" over eventuele upgrading van drivers tbv windows 10 voor deze adapter.

Op tweakers wordt er verder ook niets over gezegd.
Maar ik ben toch niet de enige met deze AC580 usb adapter?

Als ik dus bij de mediatek mt7610u kijk naar drivers, (http://www.mediatek.com/en/downloads1/downloads/) staan er drivers tm windows 8 en komt windows 10 ook niet voor.
Zou daar het probleem liggen?

Hoor graag van je
Frans

a. Windows 10 verspreidt ook updates via jouw verbinding. Mogelijk is dát het probleem: link
Zet het eens helemaal uit
Ga naar het Start menu, en vervolgens naar Settings/Intellingen
Zoek naar Update & Security
Onder Windows Update, Kies Advanced options/geavanceerd
Kies “Choose how updates are installed” en kies vervolgens voor “Choose how updates are delivered”
Zet het (bovenste) schuifje uit.
b. M.b.t. drivers weet ik niets zeker omtrent jouw adapter. Als je de nieuwste RalinkTech / MediaTek drivers voor Windows 8.1 hebt geïnstalleerd, dan weet ik het verder niet. Enige wat ik me erbij zou kunnen voorstellen is dat je even kijkt in Apparaatbeheer -> dubbelklik je Wifi adapter onder Netwerkadapters open en klik op tabblad Geavanceerd. Mogelijk kun je daar nog nog wat doen aan energiebesparende instellingen en/of performance instellingen.

Tijs.

Tijs,

De enige keuze die ik heb ivm updates is: of automatisch (aanbevolen) of melding om opnieuw op te starten te plannen.
Nog gekker: ik wilde een printscreen voor je maken maar dat werkt op de laptop niet meer als ook de rechter muisknop niet.
Ben er na vele rondzwervingen wel achter dat het zo geprezen windows 10 minder vlekkeloos werkt op veel verschillende app. als dat men doet voorkomen.

vwb de usb stick:
De door jouw omschreven stappen had ik al doorlopen en dat leverde ook niets op.

Ik ben er uit: ik zet hem terug naar 8.1 dat heeft aanmerkelijk minder ergensissen. Als me dat nog lukt in die vieze wirwar van allerlei ikonen :-)
In elk geval tot zover bedankt Tijs

gr
Frans

Laatst bewerkt:
Tijs,

De enige keuze die ik heb ivm updates is: of automatisch (aanbevolen) of melding om opnieuw op te starten te plannen.

Dat is niet wat ik bedoelde, maar als het niet de ball breaker was om terug te gaan naar W8.1, dan laten we het zo.

Graag nog wel de vraag als opgelost aangeven, ajb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan