Usb adsl modem probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greg Wermuth

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Hallo mensen, heb een probleem met mijn usb Adsl modem(alcatel) aangeschaft via HCC. Ik bezit een Amd processor met computer(andersom natuurlijk) en nam zo'n Adsl lite abonnement via HCC met een gratis usb modem. Lekker makkelijk aansluiten etc. Aldus gedaan , las ik later op hun site niet een adsl usb modem te nemen als je een amd processor gebruikt (in mijn geval 1800) die vaak samenwerken met een mobo waar een Via chip in wordt gebruikt. Nee toch, maar in mijn geval ja toch. Bij andere providers heb ik daar niks van gelezen. Welke problemen zouden er zich voor kunnen doen en heeft iemand hier wel eens van gehoord. Die Via chips worden ontzettend veel gebruikt. Iemand hier een antwoord op of ervaring mee. Bedankt Greg

Hallo,
Ik heb ook een via chipset en heb wel eens meer te horen gekregen dat usb niet zo lekker werkt met chipsets.
Voorheen had ik veel problemen met de verbinding die weg viel. Resetten was het enige dat hielp.
Drivers haalde ik uit Frankrijk bij Alcatel omdat die uit Holland niet goed uitpakten.
Sinds een paar maanden loopt het goed. 1 a 2 keer in de week resetten (stekkertjes uit pc, even wachten, er weer in) vind ik niet al te erg. Voorheen was dat dagelijks 4 a 5 keer.

Als ik jou was zou ik me dus maar geen zorgen maken.
Anders had ik al lang een ethernet modem genomen :)

Hoi, bedankt voor je berichtje. Alleen is iets me niet duidelijk, wat bedoel je met drivers gehaald uit Frankrijk. Ikzelf heb op de site van Alcatel gekeken maar vond geen update betr. drivers of begrijp ik je verkeerd. Ik hoor het nog wel. groet Greg

Op dit moment is er geen nieuwe update aanwezig.
Sla toch de site maar op.
Kun je in de toekomst nog wel eens nodig hebben.

Alcatel France

Ik had hetzelfde probleem, ik daarom een USB 2.0 PCI kaart bij Computerland voor € 26,00 gekocht en geïnstalleerd in mijn PC, hierna liep mijn modem nooit meer vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan