usb als verwisselbare media

Status
Niet open voor verdere reacties.

daandaanie

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
hallo,

ik heb een oude pc gekregen en wil daar Ubuntu op zetten met een USB-Stick en Unetbootin
mijn probleem is dat Unetbootin mijn usb niet herkent omdat windows hem als hardeschijf station ziet en niet als verwisselbare media
bij de foto zie je E: en F:, E: is de usb waar ik ubuntu op wil en F: is een usb zoals E: moet zijn.

Mijn vraag is: hoe pas ik de status van E: aan?

Naamloos.jpg

alsvast bedankt

Laatst bewerkt:
Waarom wil je het stations naam aanpassen? Wat je wilt doen is een liveUSB stick van maken, dus een liveDVD maar dan op usb. Kan de computer vanaf USB opstarten, en waarom installeer je niet op de harde schijf? Om te experimenteren kan je ook gewoon op DVD branden.

Hoi
Ik wil ubuntu juist op de hdd installeren maar ik heb geen lege cd dus doe ik dat met een usb stick.
Ik gebruik unetbootin om de stick bootable te maken alleen omdat de stick wordt gezien als harde schijf station kan unebootin hem niet vinden.

Dus je wilt een bootable usb stick maken, maar met unetbootin lukt het niet? Lees eens de handleiding van unetbootin, daar staat het een en ander uitgelegt in de Engelse taal.
Weet je zeker dat je computer vanaf usb kan opstarten?

Nou ja ik heb geen andere middelen zoals een dvd of wat dan ook.
En ik heb de handleiding gelezen en die heeft mij ook niet verder geholpen dus lijkt mij de oplossing: de usb stick van harde schijf station te verandren naar verwisselbare media

Dat kan niet. Hij blijft altijd verwisselbaar. Heb je geprobeerd de stik met unetbootin van Ubuntu te voorzien?

Ik heb een usb stick waar ik ubuntu op wil alleen unebootin kan de usb stick niet vonden omdat windows hem ziet als hardeschijf station. Op de foto staan de usb sticks E en F, F is de stick hoe E hoort te zijn.

Lees de begin post opnieuw ;)

Heb je deze stick als FAT32 geformatteerd? Dat is een eis van unetbootin. Verder maakt het toch niet uit, op je nu op de ene of ander stick met unetbootin installeerd. Nog een tip: verwijder de ander stick voordat je met unetbootin aan de slag gaat.

Ik heb m al ietts van drie keer naar fat32 geformatteerd en terug naar ntfs
Verder wil ik deze stick gebruiken zodat ik later geen andere problemen heb met andere progjes.

Maar even over de vraag; weet iemand hoe ik de stick van harde schijf station naar verwisselbare media krijg in Windows

Alvast bedankt

Met NTFS zal het niet werken. Hoe formatteer je naar fat32?

Rechtermuisknop op de stick en dan formatteren

Maar kunnen we terug naar de vraag?

En hoe bepaal je dan dat je FAT32 krijgt?

Je kan daar uit kiezen : ntfs fat32 exfat
Ik heb hem naar fat32 geformatteerd en dat werkte niet.

KUNNEN WE NOU WEER TERUG NAAR DE VRAAG

Laatst bewerkt:
Dan heb je een probleem: je usb stick moet fat32 zijn. Hem naar ntfs te formatteren brengt je niet verder.

Ik heb m nu al tig keer naar fat 32 geformatteerd en dat werkt niet

LEES DE BEGIN POST:evil:

EN GEEF ANDWOORD OP MIJN VRAAAAAAAG:evil:

Shouten helpt niet.

Lukt het formatteren naar FAT32 wel of niet?

Ja het formatteren lukt maar unetbootin kan m niet vinden wss om de usb bij "harde schijf station" staat en terwijl die bij bij "verwisselbare media" hoort.

Wil jij of iemand anders mij zeggen hoe dat moet

Je wil kennelijk een live distro op een usb stick maken? Indien je nu de 2GB stick met FAT32 gaat formatteren, dan kan je een live usb stick van maken.

Je moet vooraf weten of je ubuntu 32bit of 64bit wilt installeren. Gezien dat je zoveel problemen met de ander stick hebt, is de originele usb stick suspect.

Ik heb een usbcstick van 16 gb waar ik ubuntu op wil zodat ik hem op de pc installeren en dus geen live dingen.
Maar de stick wordt gezien als harde schijf en ik wil m als verwisselbare media

Hoe moet dat?

Je hebt het nog niet begrepen: je begint of met een liveCD/liveDVD/liveUSB. Die verzorgt de basisinstallatie op je computer. Updates of extra's, zoals de ondersteuning voor de Nederlandse taal, moet je downloaden tijdens de installatie of later. Je hebt echt niet meer nodig dan zo een live medium.

Je kan met een live media drie dingen doen: gewoon spelen zonder iets op de harde schijf te veranderen, uit de live omgeving ubuntu installeren (heb ik nooit gedaan), of vanaf het live media booten en Ubuntu op de harde schijf installeren. Erbij kan de bestaande Windows partitie worden ingekromen om ruimte te creeren voor ubuntu. En ik zal grub als boot manager gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan