usb apparaat niet gvonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Ik krijg nog steeds de foutmeldingen van usb apparaat niet gevonden.
terwijl ik bv 3 dagen geen usb heb gebruikt wie kan mij helpen deze foutmelding voor altijd te verwijderen zo dat deze nooit meer terug komt dit is om gek te worden
wie heeft er een oplossing voor mij??
e de waele
 
maak eens een screenshot van de fout.
kijk ook eens in apparaatbeheer voor gele uitroeptekens of rode kruizen.
succes:thumb:
 
Doordat je telkens een nieuw topic aanmaakt weet ik niet meer zo goed wat er allemaal al geprobeerd is, maar heb je al eens naar nieuwere chipset drivers gezocht en die dan geinstalleerd?
 
IK heb vista en ik sta op automatisch updates vinden en tegelijk instaleren is dat niet voldoende ?
Moet ik dan zelf nog kijken of er iets niet word geinstaleerd.
Zou het in de drivers kunnen zitten. verder werkt alles perfect alleen die foutmeldingen
En die heb ik al een hele tijd.
e de waele
 
Gebruik je soms een usb toetsenbord of muis?

Wat staat er in het logboek aan fouten aangaande deze melding?

Heb je al eens in apparaatbeheer de installatie van alle usb controllers en hubs ongedaan gemaakt?
 
IK heb vista en ik sta op automatisch updates vinden en tegelijk instaleren is dat niet voldoende ?
Moet ik dan zelf nog kijken of er iets niet word geinstaleerd.
Zou het in de drivers kunnen zitten. verder werkt alles perfect alleen die foutmeldingen
En die heb ik al een hele tijd.
e de waele

Automatische updates zijn opzich wel goed maar hiermee worden inderdaad geen drivers etc. geupdate...

Het zit misschien in de drivers mr dat kan in niet met zekerheid zeggen, daar kunnen we normaal echter wel achterkomen als je eens even de vragen van telwat beantwoord :thumb:
 
IK heb deze oplossingen nog niet geprobeerd Ik heb daar ook de kennis van nog niet geheel in huis ik ga mij eerst verdiepen hoe ik dit moet doen Ik weet hier te weinig over.
e de waele
 
Wat we je eerst vragen is of je ons de resultaten uit het logboek kunt vermelden, dat zou niet zo moeilijk moeten zijn, daarna kunnen we daarop verder gaan en je ermee helpen ;)
 
IK heb deze oplossingen nog niet geprobeerd Ik heb daar ook de kennis van nog niet geheel in huis ik ga mij eerst verdiepen hoe ik dit moet doen Ik weet hier te weinig over.
e de waele

Je in de materie verdiepen kan lonend zijn maar het is niet nodig alles zelf uit te zoeken.
Ga naar start en typ daar eventvwr en druk op Enter.
Selecteer Windows-logboeken en de map Toepassing. Kijk of je hier fouten kunt vinden die iets zeggen betreffende apparaat niet gevonden.

Ik neem aan dat je weet of je een usb-toetsenbord of muis gebruikt.
 
Ik gebruik altijd de muis .
IK heb gekeken bij logboek en er staat het volgende
naam type aantal gebeurtenissen
ACEE ventlog adm 17
media center adm 2760
mic off diagnostics adm 199
mic off sessons adm 3040
Heb je daar iets aan??
e de waele
 
Selecteer in de linker console Windows-logboeken en vervolgens Toepassing.
In de midden console kun je dan alle gebeurtenissen zien.
Selekteer in de rechter console Huidig logboek filteren.
Selekteer bij Gebeurtenisniveau Fout en druk op OK.
Je hebt nu een overzicht van alle gebeurtenissen. Kijk of er dingen staan die misschien verband houden met USB.
Doe hetzelfde met de map Systeem.

De vraag is of je een USB muis en toetsenbord gebruikt.
 
Ik gebruik een draadloze muis
Als ik kijk bij windows logboeken toepassingen zie ik na het filteren niets staan van usb.
als ik kijk bij windows logboeken systeem krijg ik een rood kruis en de foutmelding kan dit niet openen
e de waele
 
De ontvanger van die draadloze muis op je computer zit die misschien in een usb poort en hoe zit het met je toetsenbord? Ook draadloos?
Werkt je muis altijd zonder problemen, nooit haperingen?

Maak de installatie ongedaan van alle usb controllers en hubs; rechts klikken op het item. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • 2009-06-29_1852.png
    2009-06-29_1852.png
    97 KB · Weergaven: 40
Het betreft een acer laptop met een bluetooth muis dus geen enkel kabeltje
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan