USB apparaat niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hallo,

Een tijdje geleden had ik wat problemen met mijn USB printer, deze werd namelijk niet herkend. Na wat gerommel heb ik hem toch weer aan de praat gekregen (zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=349206) Ik dacht dat het aan de printer lag en ik heb toen ook niet gecontroleerd of andere usb apparaten wel werkten.

Een paar weken later was de digitale camere ineens een onbekend apparaat, die het eerst wel altijd gewoon goed gedaan had. Toen ben ik er ook achter gekomen dat alle usb apparaten onbekende apparaten zijn. Alleen de muis (ook usb) doet het nog wel.

Ik was toch al van plan windows helemaal opnieuw te instaleren, dit heb ik ook gedaan (hele schijf geformateerd)
Alles weer opnieuw geinstalleerd. Heb nu windows XP home edition SP3 maar de usb apparaten werken nog steeds niet.

Bij apparaatbeheer is niks vreemds te zien, en de usb muis werkt ook nog steeds.
Iemand een idee? Zelfs een simpele usb stick werkt niet meer.

Ik hoor het wel!
alvast bedankt

Ik heb idd. een ideetje -> heb je na de Windowsinstallatie de moederborddrivers geïnstalleerd?

Nee dat heb ik niet gedaan..
De enige drivers die ik speciaal geinstalleerd heb zijn die voor de geluidskaart en die voor de videokaart, omdat hier een geel vraagteken bij stond in apparaatbeheer..

Waar kan ik de moederbord drivers vinden?
En waar kan ik vinden wat voor moederbord ik heb? Want dat is het enige dat ik niet weet eigenlijk..

als ik kijk bij mainboard > USB Bus geeft hij er wat info over. Als ik vervolgens bij drivers kijk staat er no information available for this item..
Dat staat trouwens overal.. Geen drivers dus?
Het moederbord is een Amerivan Megatrends Unspecified K7S8X.

Download deze dan ook eens en laat die ook naar het systeem "kijken" : Klik

Ik denk overigens dat je hier moet zijn, maar wacht nog even met downloaden van Asrock drivers totdat ook Belarc je systeem heeft bekeken.

Laatst bewerkt door een moderator:
berlac heeft gekeken
maar eh.. wat wil je precies weten van dat resultaat?

Exacte naam + type moederbord enne...... zie bijlage

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 41
Bus Adapters:

SiS 7001 PCI naar USB open host-controller (2x)
SiS PCI naar USB Enhanced host-controller

System Model:
American Megatrends Inc. 1.0

Main Circuit Board b:
Board: K7S8X. 3.0
BIOS: American Megatrends Inc. P2.20 10/07/2003

Dan zijn dit je moederbord drivers (er vanuit gaande dat de naam van het moederbord idd. zo is als je schreef en niet nog een E als laatste letter heeft.)

Het is inderdaad echt zonder E erachter.

Moet ik ze meteen alle 4 maar downloaden of is alleen die van de usb voldoende?

Alle vier en daarna wegbranden naar CD (Heb je in ieder geval een moederbord driver CD...........)

Vergelijk de stuurprogramma versies die je op je systeem hebt staan met die van Asrock.

Ik zie trouwens dat de USB drivers niet voor XP zijn. We zullen dus even verder moeten zoeken.

Laatst bewerkt:
Ik heb ze gedownload en gebrand.
Maar die van de USB zijn inderdaad de verkeerde.
Die andere drie heb ik wel geinstalleerd.
Weet je waar ik die voor de USB nog kan vinden?

Ik ben al even aan het speuren geweest, maar kan ze zo gauw ook niet vinden.

Nee, ik ook niet.
Alleen die voor ME en 98.
Maar is het niet zo dat die van XP eigenlijk gewoon in SP1 moeten zitten?

Volgens mij ligt het niet aan de driver voor de usb..
Overal waar ik zoek naar de juiste driver voor XP, staat dat je usb geupdate wordt als je sp1 installeerd.. Dus ik neem aan dat de juiste drivers wel geinstallerd zijn..

geloof het of niet, maar hij doet het weer.
Ik heb niks extra's geinstalleer of een of andere instelling veranderd.
Het enige wat ik heb gedaan is naar apparaatbeheer gaan, klikken op actie > zoek naar gewijzigde apparaten.. Toen heb ik een USB stick in de pc gestopt en die deed het gewoon..

toch bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan