Usb apparaten in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomdriessen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Hallo,

Ik werk op mijn laptop met Windows Vista. Telkens als ik een usb-stick oid in de usb-poort doe, krijg ik drie opties. Kort gezegd: -Driver installeren -Later opnieuw vragen -Niet meer voor dit apparaat weergeven. Ik klik op driver installeren. Vervolgens staat er rechtsonder het scherm 'apparaatstuurprogramma installeren'. Er staat dat hij windows update aan het doorzoeken is. Dit duurt een a twee minuten, en dan de melding dat ie niks heeft kunnen vinden. Staat er: 'doe de cd in het cd-station' aangezien ik geen cd heb klik ik op de tweede optie; 'op deze computer naar software zoeken'. Als ik in de C-schijf zoek vind hij wèl een stuurprogramma, en installeert deze, waarna ik de usb disk kan gebruiken.

Na wat googlen ben ik tot de conclusie gekomen dat alle standaard hardware drivers van windows in de map C:\Windows\inf staan. Op windows XP zocht de pc denk ik automatisch in deze map, maar windows Vista doorzoekt eerst windows update om daarna te zeggen dat hij geen stuurprogramma heeft gevonden. Vervolgens selecteer ik via de hand de map C:\Windows\inf, en de usb stick wordt geïnstalleerd.
'
Nu is mijn vraag waarom Windows Vista niet metéén in de map C:\Windows\inf zoekt om de usb-stick te installeren?
Waar kan ik instellen dat Vista wèl meteen zoekt in deze map bij het aansluiten van USB-apparaten?

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan