USB apparaten worden niet (meer) herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
216
Wie helpt me om de USB poorten op mijn oude PC weer USB apparaten te laten herkennen?
Na een aantal problemen, die wel zijn opgelost, is het door de tijd gekomen dat mijn trouwe
PC steeds vaker geen USB apparaten meer ging herkennen.
Als ik wat aansluit dan komt er wel het bekende Windows riedeltje uit de speaker maar er
verschijnt niets bij "deze computer". Er is dus volgens mij geen hardware stuk.
Met welk stappenplan los ik dit op? Wie?

Ik: Ben geen doorgewinterde computeraar. :(
OS: XP Professional v5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
PC: Pentium4 3Ghz.
Moederbord: Asus P4C800E deluxe
 
Hallo bert. probeer hier eens je gelijk te halen met deze troubleshooter. Klikje
 
Dank voor het linkje naar o.a. Microsoft Fix it.
Om die hulp te draaien moet ik SP3 installeren, maar dat durf ik niet goed. Niet helemaal legale XP versie (validatie) begrijp je. Er zou na install SP3 geen weg terug meer zijn, mogelijk zit ik dan met nog veel meer problemen.
Bestaat er een manier om SP3 te installeren zonder validatie? Of mag je daar geen mededelingen over doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als jouw huidige xp instal al dan niet op een minder legale manier als legaal is bestempeld door MS, kan je gewoon sp3 installeren zonder poespas.
Je kan je usb poorten eens resetten en wissen wat er allemaal ooit aan heeft gehangen met usbdeview van nirsoft.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom ik daarachter? Ik krijg wel updates binnen, af en toe zit die "genuine" erbij die ik weiger.

Dan ga ik dat eerst maar eens proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de setup van sp3 opstart komt ie vanzelf met de melding als je niet door die genuine validatie heen komt, de instal breekt dan af om die reden.
 
Eerst met usbdeview aan de gang geweest en veel verwijderd, Maar nog steeds worden de eerst wel herkende USB apparaten niet weergegeven. Dat was zonder SP3 dus het moet wel hersteld kunnen worden en gaan werken, maar hoe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan