USB blijft connecten en disconnecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik heb een PC waar, zodra ik een apparaat via USB aansluit (externe harddisk, GSM etc) , deze wordt herkend, maar vrijwel gelijk weer de verbinding wordt verbroken.
Dit blijft achter elkaar doorgaan. Ik sluit bv een externe harddisk of GSM aan en zie vervolgens de schijf openen op mijn scherm in de verkenner. Maar voordat ik deze kan aanklikken, verdwijnt deze weer, om na een seconde weer te verschijnen.
Een enkele keer gaat het wat beter en blijft de verbinding een minuut of zo bestaan voordat het apparaat eruit wordt gegooid.

Ik had dit bij Windows 10 en dacht door te upgraden naar Win 11 het probleem te hebben opgelost. Helaas speelt dit ook in windows 11

Volgende dingen al gedaan :

Andere USB kabel (ik heb er 7 getest, varierend van USB 1 tot USB 3, allemaal zelfde resultaat)
Andere USB poort (Zowel de frontpanel als de poorten op het mobo geven zelfde probleem)
MS USB troubleshooter (geeft aan dat er geen problemen gevonden zijn)
Drivers gecheckt (zijn up to date)
Clean install win 11 (zelfde probleem als onder win 10)
Logfiles bekeken (ik zie geen meldingen over fouten verschijnen vwb USB)


Zie ik nog iets over het hoofd of heeft iemand nog een ander idee? Ik twijfel of mijn onboard USB chip defect is maar heb geen idee of dit te testen is.

Ook vraag ik mij af of het plaatsen van een PCI USB controller het probleem oplost


Aanvulling :

Vreemd genoeg werken USB muis en toetsenbord wel op de pc. Dus probleem lijkt verbonden aan storage devices...
 
Laatst bewerkt:
Steek steeds één apparaat tegelijk in. Zo kan je uitsluiten dat bijvoorbeeld het toetsenbord kortsluiting geeft en de USB controller even doet uitschakelen. Er kan natuurlijk ook bij juiste werking van apparaten te weinig stroom zijn. Dat komt op het zelfde neer.
Installeer anders in ieder geval de moederbord drivers ook wel chipset drivers genoemd, van de site van de fabrikant (!). Merk computer of moederbord model. Wanneer je dat al hebt gedaan in het verleden, dan kunnen er updates zijn uitgebracht.

Ja, een PCI insteekkaartje heeft een andere aansturing en stroomvoorziening. Deze moet je in dit geval kunnen gebruiken. Verwaarloos het probleem niet dus ga de adviezen wel bij langs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan