usb boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

janpaul2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Berichten
3
dag mensen,

heeft iemand al een simpele oplossing om een usb harddisk (1.5 Tb) en/of een - stickie (4 of 8 Gb) opstartbaar te maken en er win-xp op te zetten? ik zit met een pentium-3 laptop waarvan de hdd defect is.
in de bios kan het. (boot netwerk/ boot usb/ boot cd/ hdd enz..).

met groet, jan paul
 
@Mik Zjegger en silkcom: Jullie suggesties gaan niet over het installeren van XP op een externe harde schijf! Puur over het opstarten vanaf memory-stick en (in het geval van Mik Zjegger) het starten van de Windows installatie vanaf die memory-stick om de installatie op de harde schijf te gaan doen.

Beiden leveren (m.i.) niet op wat de topic-starter wil, namelijk het installeren van XP op de externe harde schijf én daarvan op te kunnen starten. Wel kan de suggestie van Mik Zjegger helpen in mijn verhaal hieronder, als de laptop geen (interne of externe) CD-rom speler heeft.

@topic-starter: Zover ik weet is het niet mogelijk om XP te installeren en draaien vanaf externe harddisk, maar ik heb een instructie in mijn bookmarks staan (deze) die beweert dat het wél kan, maar dan moeten er flinke aanpassingen gedaan worden.

Succes,

Tijs.
 
@dnties: Dat je XP niet van een stick kan draaien of een externe schijf is me ook bekend en ik begreep de intentie van TS ook wel maar dat laat ik hem dan liever vertellen door een echte vakman,wat bij deze is gebeurd.
Interessant artikel trouwens en een uitdaging om het eens uit te proberen.
Groetjes,
 
usb xp boot

dag mensen,

nou, het is inderdaad een uitdaging. al de (vrije-)tijd die ik heb stop ik erin maar nx lukt. nu ben ik op het punt dat een (legale!) xp-versie zich op de stick wil installeren. format gaat goed, progs copieëren ook. net zolang tot tijdens de installatie de eerste boot zich voordoet. dan krijg ik de melding: "disk type unknown".
geen idééé hoe nu verder..

met groet, jan paul augustin
 
@silkcom: Voordat je reageert had je beter mijn link kunnen bekijken. De URL is nét anders (nog steeds op de ngine.de website), maar het is precies hetzelfde artikel!

Tijs.
 
Sorry

@dnties: Sorry, had je link niet gezien.
Beschouw mijn reactie maar als niet verzonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan