USB-cardreader en hangen tijdens booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

orofor

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2001
Berichten
95
Als ik mijn Sandisk ImageMate aansluit op de USB-poort wil de computer niet meer opstarten bij de volgende boot. De tekst van de memorytest verschijnt vaak half in beeld, een andere keer volledig, maar in ieder geval wil de pc niet meer opstarten. Als ik de cardreader weer van de USB-poort af haal boot het systeem weer normaal. De (keurige) supportafdeling van Sandisk kent dit probleem niet. Heeft iemand dit weleens eerder meegemaakt, evt. met een ander randapparaat? Is er een andere oplossing dan na ieder gebruik het apparaat te verwijderen?
 
XP herkent de cardreader vanzelf en gaat automatisch installeren. Ik heb de nieuwste drivers wel gedownload maar dat is hetzelfde resultaat als de ingebouwde van XP.

Ik heb overigens ook het probleem als ik mijn printer aan zet dat in de taakbalk een melding verschijnt dat de aangesloten apparatuur niet goed werkt. De printer doet het WEL goed, alleen die melding. Nu denk ik dus dat de USB-aansturing mogelijk niet goed is, maar ook hiervan heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd. Als ik mijn digitale camera nu aansluit op de USB-poort krijg ik GEEN melding. Ik heb geen USB-hub.
Rara...
 
Ik dacht eerst software matig conflict (halfbeeld).
USB hub gebruik je niet zeg je net (mij Webcam doet het ook niet op een Hub).
Heb je hem al eens op een andere PC getest ?
 
Ja, ik heb de cardreader op een andere pc getest en daar werkte het wel. Dus mogelijk een probleem met mijn USB? Ik zou niet weten wat dat zou kunnen zijn en hoe dat te verhelpen.
 
Het is inderdaad de USB. Opstarten gaat ook niet goed als de printer aan staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan