USB Compatibility.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivohunink

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2004
Ik wil graag een USB Pendrive kopen. Nu hebben
ze natuurlijk 2 versies. USB 2.0 & USB 1.0.

Thuis heb ik gewoon 2.0 ondersteuning bij WinXP,
maar op school heb ik alleen 1.0 ondersteuning
bij windows 2000. Kan ik een Pendrive Usb 2.0 gewoon
gebruiken op een pc die alleen 1.0 ondersteund?

Ja, hoor dat gaat prima werken.
Ik heb zelf ook een USB 2.0 pendrive en die werkte op stage ook prima waar ze USB 1.0 poorten hadden!

Jad at d8 ik ook maar kon het nergens terug vinden
op de site van usb.org.

Even een stukje uit Clickx nr 58:
"Er bestaan 3 soorten usb. De allereerste versie was usb 1.1 met een snelheid van 11 Mbit per seconde, wat gelijk staat met een dataoverdracht van 1,5 MB per seconde. De volgende was een overdracht van 480 Mbit (60 MB) per seconde, die men High Speed usb doopte maar beter bekend is als usb 2.0. Er bleken problemen te rijzen bij het aansluiten van een usb 1.1 apparaat op een High Speed usb-aansluiting. Daarom ontwikkelde men Full Speed usb. Deze usb-standaard heeft dezelfde overdrachtsnelheid als usb 1.1, maar kan beter aangesloten worden op High Speed usb-poorten. Om de verwarring compleet te maken noemt men deze standaard ook usb 2.0 . "

Er is dus maar een soort usb met een overdrachtsnelheid van 480 Mbit en dat is usb 2.0 High Speed.

Als ze het moeilijk kunnen maken zullen ze het niet laten hé.

Groetjes

Geplaatst door khk464
Even een stukje uit Clickx nr 58:
"Er bestaan 3 soorten usb. De allereerste versie was usb 1.1 met een snelheid van 11 Mbit per seconde, wat gelijk staat met een dataoverdracht van 1,5 MB per seconde. De volgende was een overdracht van 480 Mbit (60 MB) per seconde, die men High Speed usb doopte maar beter bekend is als usb 2.0. Er bleken problemen te rijzen bij het aansluiten van een usb 1.1 apparaat op een High Speed usb-aansluiting. Daarom ontwikkelde men Full Speed usb. Deze usb-standaard heeft dezelfde overdrachtsnelheid als usb 1.1, maar kan beter aangesloten worden op High Speed usb-poorten. Om de verwarring compleet te maken noemt men deze standaard ook usb 2.0 . "

Er is dus maar een soort usb met een overdrachtsnelheid van 480 Mbit en dat is usb 2.0 High Speed.

Als ze het moeilijk kunnen maken zullen ze het niet laten hé.

Groetjes

Ja krijg je met ict-ers hè.. :P maar in principe kun je dus alles gewoon op elkaar aansluiten. :-) woei thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan