USB conflict

• Onderwerp starter Onderwerp starter josm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

josm

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Ik heb een logitech webcam en pas een VOIP telefoon gekocht voor KPN en skype.
Nadat ik deze laatste had geinstalleerd, vragen beide de usb stekker in te pluggen, terwijl ze er al inzetten.
Dus beide werken niet.
Bij het willen verwijderen van software voor de webcam, kon ik ook herstellen doen. Dat gedaan en de webcam werkte weer en ook skype telefoon werkte toen ook,
iedereen bedankt voor de moeite.

Jos

Laatst bewerkt:
Moest je na de installatie van de VOIP-telefoon niet de PC herstarten?
Doe dat in ieder geval (nog) eens.

Sluit de PC af, haal beide apparaten van de USB-poorten af, herstart de PC en als de Wizard Nieuwe Hardware verschijnt, druk dan op Annuleren tot hij verdwenen is.

Sluit PC af, haal de netspanning er af en wacht 10-20 seconden.

Sluit de webcam en de Voip-telefoon weer aan op de USB-poorten, zet de netspanning weer op de PC en start de PC op.

Hoe reageert de PC nu op beide apparaten?

gedaan, maar helpt niet.
Bovendien vind ik dergelijke "oplossingen" niet iets voor volwaardig product.

Bovendien vind ik dergelijke "oplossingen" niet iets voor volwaardig product.
Mee eens, maar helaas zijn vooral USB-poorten wel eens ontregeld, vooral als er op één systeem nogal wat in gebruik zijn en als er bijvoorbeeld ook nog eens HUB's (verloopstukjes) in gebruik zijn.
Als jij maar twee USB-poorten in gebruik hebt, gaat het inderdaad niet op. Of heb je nog meer USB-poorten in gebruik?
Want dan zou je mijn advies (wat overigens een advies van Microsoft is) nog eens moeten herhalen met alle USB-apparaten.
Juist USB controllers, die geen aparte stuurprogramma's nodig hebben, kunnen vaak alleen maar "ge-reset" worden op de hier besproken manier.

Laatst bewerkt:
Je zou eens bij de energiecontrole op die poorten kunnen kijken, zo ook, de gereserveerde bandbreedte.

Lange Pier

Erg aardig energie controle en band breedte

Hoe doe ik dat

Jos

opgelost

probleem is opgelost, zie mijn medeling bij de vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan