usb-controller werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rburgers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2005
Bij het installeren van een USB-Hub en een flash-drive is iets fout gegaan. De USB-poort wordt niet meer herkend door W98. De apparaten die op deze poort aangesloten worden, werken dus niet meer. (de poort is wel fysiek actief: hij geeft stroom naar de hub) Als ik in apparaatbeheer kijk bij USB, zie ik 2x USB Root HUb met foutmelding: "het apparaatlaadprogramma Ntkern.vxd kan het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden (code2)" Bijwerken van het stuurprogramma helpt niet ("want het juiste programma is al geinstalleerd" zegt w98. Ik kan geen installatieCD vinden van w98. Hoe los ik dit op ??

Is een drivers probleem, probeer deze eens opnieuw te installeren.

Welkom op Helpmij !

Ga naar Apparaatbeheer en zet de USB poorten uit en weer aan (softwarematig).
Kijk in de BIOS of ze daar ingeschakeld staan.

Inmiddels de beschikking over een w98-CD. Probleem is nog niet opgelost. Microsoft support geeft aan dat in "veilige modus" een drietal bestanden uscb.sys, usbhd.sys etc van naam veranderd moeten worden en opnieuw vanaf installatieCD geladen moeten worden ( Uitvoeren: sfc.exe) Echter, systeem kan de CD en/of deze bestanden niet vinden (geeft als driveletter alleen C en D, terwijl CD in F-drive geplaatst is.) Hoe los ik dit verder op ?

Kan ik zonder beperking een volledig nieuwe installatie van W98 of W98SE hieroverheen gooien ? Is dan het probleem opgelost ? Moet ik bang zijn dat diverse belangrijke bestanden overschreven/beschadigd worden door her-installatie ?

Als het goed is kun je handmatig je cd drive aangeven, anders even de win98 cap bestanden naar de c copiëren.

Hallo

Blijkbaar heb je de beschikking over win 98 en win 98 s.e.

Neem win 98 s.e. , mits u.s.b. slechts vanaf deze versie betrouwbaar werkt.

Neem uiteraard een backup van de voor u belangrijke data , alsook van de reeds geinstalleerde drivers op deze p.c.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan