USB device over current status detected.

Status
Niet open voor verdere reacties.

savas1985

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
ik had donderdag me pc opnieuw gestart en kreeg deze fout melding

USB device over current status detected.
de pc wordt over 15 seconden afgesloten zegt die.

ik dacht zelf de battery van de pc is wel iets aan de hand
nieuwe battery gehaald en eringedaan daar ligt het niet aan
en ik heb trouwens een asus moederbord

wie kan me helpen aan deze fout
.
alvast bedankt

savas

Klinkt als een stroom-probleem. Haal steeds 1 USB-apparaat van je computer af, en blijf proberen totdat je de veroorzaker van het probleem gevonden hebt.
Zou o.a. kortsluiting in 1 van de USB-kabels kunnen zijn of een kapot USB-apparaat dat eraan hangt of er wordt teveel stroom getrokken door het apparaat/de apparaten die eraan hangen.

Succes,

Tijs.

ik heb alle usb geprobeerd maar hij geeft die fout nog steeds aan ik kan ook niet naar de bios helemaal niks hij sluit automatisch over 15 seconden af

kan het mischien een virus ofzo zijn ?

en bedankt trouwens voor je snelle reactie dnties

heb je nog andere mogelijkheden mischien :confused:

Als ik je goed begrijp kom je niet eens in de buurt van opstarten van Vista danwel XP, dus een virus lijkt me niet de oorzaak van je probleem.

Eerst nog een vraag vooraf:
1. Ben je recent nog in je systeemkast geweest? Bijvoorbeeld om wat in te bouwen?
2. Je hebt geen BIOS update gedaan ondertussen?

Ik heb op Internet enkele interessante suggesties gevonden
1. Haal je systeem geheel van de stroom af, en laat 'm minstens een half uur zo staan. Probeer het dan opnieuw.
2. Eigen suggestie: Misschien is er ergens iets met kortsluiting ontstaan door stof. Blaas je moederbord helemaal schoon, maar houd daarbij de ventilatoren tegen.
3. Koppel ook je evt. aanwezige ingebouwde MemoryCard-reader los van het moederbord. Onthoud wel hoe de kabels vastgezeten hebben (maak een schema, en gebruik stickers met een aanduiding op de kabels etc.)

Meer suggesties zijn op Google te vinden op basis van zoeken op "usb over current" (inclusief de "-tekens!), deze geeft naar mijn mening de meeste zinvolle mogelijkheden.

Succes,

Tijs.

bedankt dnties voor de hulp ik zal morgen een vriend van me laten kijken
die heeft ict gedaan.

1 ik heb niet gezeten aan de systeem kast [ ben wel verhuisd van kamer] maar heb niks aan de pc gedaan

2 ik heb de bios niet geupdate , weet trouwens niet hoe dat moet.

en voor de rest die je hebt geschreven ga ik morgen even met een vriend kijken.

bedankt voor je hulp hoop dat het gaat lukken

groeten savas

okey mooi hier dus al een topic over. dan reageer ik hier maar.

ik heb helaas het zelfde probleem.
enige manier waarop ik het schijn te kunnen verhelpen is in mijn BIOS de EHCI functie uitzetten zodat ik geen usb 2.0 devices behalve toetsenbord en muis kan gebruiken.

ik heb maar 4 usb poorten. allemaal gemonteerd op het moederbord zelf. heb ook een asus moederbord.

ook als ik geen 1 apparaat aan men usb poort heb hangen heb ik dit probleem.
enige wat ik kan bedenken is kortsluiting in een poort, of een driver..

heb de dag daarvoor cubase 4 ge-installeerd, en iets om mijn piano via usb aan mijn computer te hangen. maar ik weet niet of dat het probleem kan zijn.
ook heb ik een systeem herstel gedaan naar 2 dagen terug maar dit hielp ook niets.

iemand suggesties?

@windofdeath: In mijn vorige reactie staan meer dan genoeg dingen om uit te proberen.

@savas1985: We horen graag welke suggesties die vriend van je allemaal geprobeerd heeft en of iets daarvan geholpen heeft.

Tijs.

alle drie al geprobeert.
werkt allemaal niet

iemand anders op een ander forum zei dat ik op moest starten in safe mode door f8 the tappen tijdens het opstarten. maar dan kom ik in het bootselection menu haha

[...]iemand anders op een ander forum zei dat ik op moest starten in safe mode door f8 the tappen tijdens het opstarten. maar dan kom ik in het bootselection menu haha

hehehe... Dat betekent dat je 'te vroeg' op F8 trommelt. Je moet het hele BIOS opstart-verhaal net voorbij zijn vooraleer je F8 gebruikt om (o.a.) de keuze voor Veilige modus te krijgen.

M.b.t. je USB-probleem: Een interessante optie die mogelijk bij jou van toepassing zou kunnen zijn (uit die link waar ik al eerder over sprak):
My problem was that a USBPWR jumper was MISSING. YES, that's correct. There were only three of the four jumpers needed for USBPWR on the motherboard. The problem was solved as soon as I correctly jumpered it.

In aansluiting daarop, uit weer dezelfde webpagina:
Check all of the USB power connectors on your motherboard and make sure that they have a jumper on them in the default position (you can find the positions in your motherboard manual). You might find that one doesn't have the jumper on it and adding the jumper will bring your other 2 USB ports back to life.

Probeer eerst bovenstaande, en daarna de eventuele andere opties die in die link genoemd worden.

Weet die link je niet van je probleem te verlossen, dan zou ik zelf het moederbord terugbrengen naar de leverancier voor een andere, met de garantie vanaf de leverancier dat je het vervangende bord ook terug mag brengen als het wéér niet mogelijk is om alle USB-poorten op 2.0 niveau te gebruiken.

We horen wel of je ermee uitgekomen bent.

Tijs.

na even kort opgezocht te hebben wat jumpers zijn.

ik heb even op mijn moeder bord gekeken en daar even gekeken naar tekstjes waar usb in voor kwam..

ik heb op mijn moederbord de volgende tekstjes gevonden.

USB12 bij de eerste 2 usb poorten.
en USB34 bij de andere 2.

daarnaast nog USBPW 1-4 ( deze vond ik 2 keer. 1 keer omlijnt met wat meer gegevens en de andere keer niet).
maar nergens jumpers te vinden

PS wist eerst niet wat jumpers waren maar even op deze site gekeken: http://www.pcguide.com/intro/fun/jump-c.html

ik zie wel 4 bare jumpers zitten
nouja... 2 naast elkaar vervolgens 1tje waar er geen pinnetje in zit. en dan nog een bare jumper.

deze staan bij de tekst: SPDIF OUT.

als het makkelijker is. ik wil best een aantal gedetailleerde foto's maken

@windofdeath: Laat de leverancier ook wat doen voor zijn geld. Als je zelf twijfelt welke jumpers je moet zetten, dan zou ik het hele moederbord, inclusief boekje, meenemen naar de leverancier en het hem laten uitvogelen.

Ik kan en wil je hiermee in ieder geval niet helpen, daar ik niet verantwoordelijk wil worden gehouden voor fouten in het boekje etc.

Laat de leverancier het oplossen, zou ik zo zeggen.

Tijs.

Dnties ik heb alles zo wat geprobeerd wat je hebt geschreven maar het wil niet lukken morgen ik ga het nog met een vriend bekijken. als het anders niet lukt is dan de oplossing een nieuwe moederbord kopen en zo ja welke adviseer je eigenlijk

@savas1985: Bedankt voor je reactie terug. Helaas kan ik je geen moederbord aanbevelen. Ik raad je dus aan om even een vraag te stellen in de hardware-sectie, waar je dan ook even in beschrijft welke processor + type geheugen + type videokaart je hebt etc.
In aanmerking komen, denk ik, het upgrade forum of het moederbord forum of het systeem forum.

Natuurlijk hoop ik dat het allemaal toch nog gaat lukken morgen! :)

Succes,

Tijs.

hoi
ook ik heb dit probleem alleen ik krijg het bij mijn asus a8v door het plaatsen van een tweede geheugen kitje dus van 2 x 1 gb + 2 x 2 gb naar 2 x 2 gb + 2 x 2 gb dus in totaal dat ik dan 4 gb wil plaatsen dan krijg ik ook de
usb device over current status detected !! melding verder alle usb stekkers eruit en nog hetzelfde
haal ik de 2 x 2 gb eruit en plaats ik de 2 x 1 gb zodat ik 3 gb erin heb zitten werk alles wel gewoon en volgens aus moet de a8v 4 gb aan kunnen
iemand enig idee wat ik kan proberen ???

dit probleem had ik ook en ik heb het op gelost door dat de usb poort in het front panel kortsluiting gaf als je het kabeltje eruit haalt start hij wel gewoon op.

Dit topic is al meer dan een jaar oud, het is niet de bedoeling om na zo'n lange tijd het topic onder de aandacht te brengen.
In ieder geval bedankt voor je tip, misschien hebben andere mensen er nog wat aan.
Dit topic gaat wel op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan