usb device probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
ik weet niet of ik het hier goed plaats,

maar ik heb vandaag bij iemand een pc opnieuw geinstalleerd van Windows Millenium naar Windows XP, omdat ze toch veel problemen hadden met Millenium.

Maar nu heb ik alles opnieuw geinstalleerd, alleen nu staat er bij apparaat beheer een uitroepteken bij USB DEVICE.

Nu hebben deze mensen 2 aan het moederbord zitten, en ze hebben een extra usb aansluiting erin laten zetten. Dat is een grijs snoertje...die ergens in het moederbord komt....ik weet niet of jullie snappen wat ik bedoel....

maar deze krijg ik dus niet geinstalleerd. hoe kan ik dat wel voor elkaar krijgen?

Hallo

Welke problemen ze "hadden" , ben je jammerlijk genoeg vergeten te vermelden .

Maar .. mits de betrokken u.s.b. poort onboard is , kun je die "driver" wel terugvinden bij de betrokken motherboard fabrikant.

Of ... op de bijgeleverde c.d. r.o.m.

Peter

Laatst bewerkt:
ik weet niet alle problemen, maar wat mij verteld was....was iets met rundll32 ofzoiets?

de cd die ik erbij heb gekregen was van Aopen, en dat is ook het merk van het moederbord.....maar verder zag ik daar niks met usb...en pakte hem ook niet....

Maar hoe zit het dan met de extra usb aansluitingen die erin is gezet, daar staat verder geen naam of niks op.....

maar zulke drivers zijn togh ook te downloaden?

Laatst bewerkt:
Hallo

Betrokken motherboard heeft blijkbaar meerdere u.s.b. poorten onboard , waarvan er 1 is verlengd d.m.v. snoertje.

Aopen identificeerd meestal zijn motherboards zeer duidelijk op de printplaat zelf "typenr".

Berokken motherboard zal waarschijnlijk al gedateerd zijn , en op bijgeleverde c.d. zullen waarschijnlijk nog geen drivers voor x.p. staan.

Kijk dus eens welk type nr het motherboard is , en download dan de betrokken X.P. drivers voor uw motherboard bij de fabrikant.

Peter

Laatst bewerkt:
ik kom er niet echt uit, het moederbord is van aopen

AK73 pro(A)
AMD Athlon thunderbird & duron k7 socket A 4x AGP ATX motherboard, kan iemand mij helpen hierbij??

in de pc zitten 2 usb aansluitingen, en er is een apart stekkertje die in het moederbord zit voor extra usb, die uitkomt achter de pc voor nog 2 extra aansluitingen.

Heb je de Via 4 in 1 drivers, die ook op die cd staan, ook geïnstalleerd?

Je kunt ook even de aansluitingen op het moederbord nalopen, a.h.v. de manual, als het losse stekkertjes zijn, kan er zomaar iets verkeerds zitten, hadden ze die poorten überhaupt wel in gebruik bij/in ME?

ja die hadden ze wel in gebruik bij ME, printer en kabeltje van camera zaten erop en van de scanner die zat op de vaste aansluiting....

nu heb ik van de Aopen site de 4in1 versie gedownload, die heb ik geinstalleerd, toen ik opnieuw heb opgestart kreeg ik de melding dat er iets nieuws gevonden was, dit is de VIA bus master IDE drivers...maar hier kan hij geen drivers voor vinden, en het uitroepteken bij usb device staat er ook nog steeds....

Laatst bewerkt:
nu heb ik van de Aopen site de 4in1 versie gedownload, die heb ik geinstalleerd, toen ik opnieuw heb opgestart kreeg ik de melding dat er iets nieuws gevonden was, dit is de Adaptec 2000S Ultra 160 SCSI RAID-controller...als ik erop klik komt er te staan dat deze niet start, en het uitroepteken bij usb device staat er ook nog steeds....

Laatst bewerkt:
Die scsi/raid kun je uitschakerlen in de bios, als die toch niet gebruikt wordt.

En bij de USB met het uitroepteken, met de xp cd in de drive, rechtermuisklik, en de drivers ervoor laten zoeken, eventueel in de map in windows /system32 of aldaar in de drivers map.

Heb je ook SP2 van XP geïnstalleerd?

fcgrunn zei:
ik kom er niet echt uit, het moederbord is van aopen

AK73 pro(A)
AMD Athlon thunderbird & duron k7 socket A 4x AGP ATX motherboard, kan iemand mij helpen hierbij??

in de pc zitten 2 usb aansluitingen, en er is een apart stekkertje die in het moederbord zit voor extra usb, die uitkomt achter de pc voor nog 2 extra aansluitingen.

Oke goed........

Probeer de volgende mogelijkheden uit,,,,:

1.-
Ga naar: Deze computer --> rechtsklik eigenschappen --> tabblad hardware --> apparaatbeheer, selecteer daar je USB-Stick, rechtsklik eigenschappen bij "apparaatgebruik", staat daar "Dit apparaat gebruiken"? (indien zo: inschakelen)". Geeft dat niets?, ga verder naar de tweede afgegeven optie dan,,,

2.-
Je hebt waarschijnlijk een MoBo in de pc, die eventueel enkel USB 1.1 Apparaten ondersteunt. Werkte de USB stick goed bij Millenium?, zo ja, zonder een USB driver kon dat nooit doen.

Je zegt verder het volgende: "...Maar nu heb ik alles opnieuw geinstalleerd, alleen nu staat er bij apparaat beheer een uitroepteken bij USB DEVICE....". Natuurlijk, het sisteem herkent de USB Stick wel, maar die met een uitroepteken op aanwijzigt in het apparaat beheer staat, waarschijnlijk, voor deze nog niet geinstalleerd Driver in het sisteem

Probeer dit maar eens,,,,

USB 2.0 Driver voor Windows XP,,,,
http://www.usbman.com/Drivers and Patches.htm

Veel succes,,,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan