USB ding kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

totomaszot

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
Help...

De usb poort van mijn laptop is beschadigd. Het plastic plaatje dat in de poort zit (om de pinnetjes bij elkaar te houden) is afgebroken!

Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem gehad en hoe heb je die opgelost?

Weet iemand misschien of ik dat kan laten repareren en hoeveel dat ongeveer kost?

Ik heb mijn laptop met usb heel hard nodig in de vakantie (foto's enz.) dus alle hulp is echt heel erg welkom!

Alvast bedankt,

Thomas

Een combinatie van een goede loupe, veel licht, een pincet en secondenlijm kan wonderen doen.

Geplaatst door Paul-RT
Een combinatie van een goede loupe, veel licht, een pincet en secondenlijm kan wonderen doen.

Moet je wel zéér handig zijn. Maar het is te proberen. En GEEN alcohol drinken :)

Oke,

Maar ik kan geen nieuwe usb pport kopen en die er eventueel inlaten zetten.

Want als ik het met lijm enzo ga doen, dan komt er helemaal niks van terecht!:confused:

Maar ja,

Thomas

De kans van slagen met een nieuwe poort schat ik op 5%.
De kans van slagen met lijm is 60%.

Kom maar op zou ik zeggen.

Geplaatst door Paul-RT
De kans van slagen met een nieuwe poort schat ik op 5%.
De kans van slagen met lijm is 60%.

Kom maar op zou ik zeggen.

Het licht eraan hoe handig je bent met lijm! ;) :p maar je hebt maar één USB poort?

Hallo

Dergelijke connectoren kun je los kopen in elke deftige elektronikawinkel ......

Maar dan dien je ook nog handig te zijn met soldeer/desoldeerstation.

Of je laat die herstellen bij de fabrikant , wat je meestal een arm en een been kost .

Of je laat die herstellen bij een lokale t.v. technieker , uiteraard liefst een die nog zelf zijn herstellingen doet.

Als laatste optie zou je uiteraard ook een p.c.m.c.i.a./usb kaartje kunnen kopen en deze inpluggen.

Uiteraard dien je dan de onboard u.s.b. uit te schakelen in de b.i.o.s. ....

Dergelijke p.c.m.c.i.a. kaartjes kosten hier lokaal een 20 € maximum ..... (met 4 u.s.b. poorten )

P.s. : maar dit is al vermeld .... een druppeltje superglue kan ook wonderen doen ....

Peter

Oke,

Heel erg bedankt allemaal. Maar ik denk dat ik toch voor een nieuwe poort ga. Want met die lijm, voor je het weet zit mijn hand aan de laptop vast! :D

Maar ik laat nog horen hoe ik het heb opgelost...

Groetjes

Thomas

THanks

Ben er nu uit gekomen.

Dat ding openschroeven en dingen gaan solderen vond ik een beetje te veel risico, dus heb ik een pcmcia kaartje met usb gekocht!

Voordeel; Nu meteen usb 2 ipv Usb 1!

Maar je zei dat ik dan de onboard usb in de bios moest uitschakelen. Nu een vraag:

Wat is uberhaubt de bios! EN hoe moet ik dat dan veranderen. Je ziet ik weet er niet veel vanaf, maar jullie kunnen mij vast wel helpen!

Bye

THomas:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan