USB-Disk probleem (UFD)

• Onderwerp starter Onderwerp starter D@nny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Ik heb volgend raar probleem, ik heb vanmorgen 2 stuks Lacie-keys gekocht, twee identieke exemplaren (8GB) usb-sticks.
beide heb ik omgezet van FAT32 naar NTFS.

Als ik daarna bv de eeste aan de pc koppel dan werkt alles prima ook met loskoppelen zie ik onderin de taakbalk staan "USB-disk 2.0 uitwerpen"

Bij de tweede staat in de taakbalk "UFD uitwerpen", dit zou ik willen veranderen naar "USB-disk 2.0 uitwerpen" zoals bij de bovenste.

Ook kan ik bij die tweede geen programma installeren dat bij de usb-stick geleverd was, verder, en dat klinkt misschien raar is het zo dat als ik deze usb-stick in de pc steek mijn draadloze verbinding wegvalt, deze moet ik dan telkens herstellen.

Wat ik ook geprobeerd heb is om de drive met een 3rd-party software ter formatteren, echter alles zonder resultaat.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.
Danny

Zou het misschien zijn dat ze twee verschillende firmwares hebben? De ene wordt als usb schijf herkend, maar de ander als USB flash disk. Probeer eens met Windows de partitie weg te gooien, usb stik los te koppelen, en opnieuw aansluiten. Vervolgens zou je in feite opnieuw met NTFS moeten kunnen formatteren. Het is ook mogelijk dat de ene stik een dead on arrival is, en via garantie kan worden omgeruild.

Ok, toevallig vorige week iets over Porsche-desigh LaCie HD's opgezocht, & voor al hun opslagapparaatjes geld dat je ze in het zeldzame geval dat ze defect zijn binnen 15 dagen mag retourneren via de leverancier waarbij je het hebt gekocht. Die zal het dan waarschijnlijk direct omruilen voor een werkend exemplaar indien op voorraad.

Hoi,

Bedankt voor de reacties.
De partitie kan ik helaas niet verwijderen (trouwens bij geen enkele usb-stick, ook niet die ik reeds in bezit had), de manier waarop ik dit geprobeerd heb is via computerbeheer, schijfbeheer. Verbeter me als ik me vergis.
Het rare is wel dat de stick op de laptop zonder problemen werkt terwijl als ik hem op de pc aansluit de internet verbinding wegvalt.
Op zich werkt de stick dus, alleen kan ik hem niet veranderen van UFD naar usb-disk.

Misschien nog een opmerking, als je een stick insteekt krijg je een schermpje met de schijfletter enz, hier staat dan ook meestal een afbeelding bij van een HD, bij de 'slechte' usb-stick is dit in de vorm van een sleutel.

Hopelijk zijn er nog mogelijkheden, vooral het wegvallen van de verbinding is lastig....

Groeten,
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan