usb dongle?

Status
Niet open voor verdere reacties.

confusion

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Ik heb een extra laptop (draadloos)
Om hieraan te komen moest ik het aanvragen bij Wanadoo die een kaart voor in de Livebox stuurde, een cd en een usb-dongle (stick)
In de laptop zit al een kaart om draadloos verbinding te maken dus je zou zeggen; een usb-dongle heb je niet nodig.
Hoe kan ik die kaart van de laptop verbinden met die kaart in de laptop zonder dat ik gebruik hoef te maken van die usb-dongle?
Als ik een muis of iets dergelijks wil aansluiten op de usb-poort zit die dongle alleen maar in de weg.:shocked:

re-

Ik bedoel dus: de kaart van de laptop verbinden met de kaart in de Livebox, ben net wakker

Ik weet niet hoe die livebox werkt, maar ik neem aan dat het net zo werkt als een 'gewone' router. Je moet dan met je laptop de livebox als accesspoint kunnen zien, ook zonder de USB dongle.

re

Bij het opstarten komt er wel telken HP wireless assistant in beeld.
Moet ik die dan gebruiken?

kijk eens op de site van je provider

:cool: als je had ingelogd op de site van orange en in de helpdesk gezocht zou hebben had je misschien ook dit antwoord gevonden???

Hoe maak ik een WiFi verbinding aan als ik niet de door Orange geleverde USB- dongle gebruik?
Als je je eigen WiFi adapter wilt gebruiken (eventueel ingebouwd in de laptop of computer), open dan eerst het WLAN management programma, dat met de WiFi adapter of WiFi kaart op cd-rom of diskette wordt meegeleverd. Stel vervolgens het draadloze netwerk in door onderstaande stappen te volgen:

selecteer het juiste draadloze netwerk. Het SSID van de Livebox heeft altijd het formaat Orange _XXXX (XXXX = laatste 4 cijfers van het MAC-adres van je modem dat je kunt vinden op de sticker onder op de livebox
zet 'authentification mode' op 'shared'
WEP encryption is 128bit hex
typ in het veld 'WEP Key' de WEP Key in die op de sticker staat. De WEP Key bestaat uit 26 karakters met de cijfers 0 t/m 9 en de hoofdletters A t/m F
druk op het 'reg' knopje op de onderkant van de Livebox
het controlelampje bovenop de Livebox zal gaan knipperen
druk in je WLAN manager op 'toepassen' of 'ok'
de computer of laptop gaat nu zoeken naar de draadloze verbinding, zodra deze is gevonden, is het draadloze netwerk beschikbaar

let op

Onze klantenservice biedt geen ondersteuning op producten die niet door Orange zijn geleverd. Voor verdere instructies verwijzen wij je naar de handleiding van je USB dongle.

SUCCES ERMEE. IK HEB NAMELIJK OOK DRAADLOOS INTERNET GEINSTALLEERD ZONDER DONGLE EN HET WERKT PERFECT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan