USB driver Sony DCR-HC90E camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dieter27

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Hallo allemaal

Ik heb een Sony DCR-HC90E camera en ik zou graag alle data op het videobandje overzetten naar mijn computer. Ik heb op het internet gelezen dat dit mogelijk is met een simple USB-kabel. In het cameramenu is er ook een optie om data te verzenden via USB-kabel. Nu, wanneer ik mijn camera met mijn computer verbind, kan Windows 7 de nodige drivers niet vinden. :confused:

Weet iemand dit op te lossen?
Ik heb op verschillende sites gelezen dat normaal gezien de drivers in Windows Update te vinden zijn, maar dat is dus helemaal niet waar.

Groetjes en alvast bedankt!

Dieter27

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je misschien Windows 7 starter? Die versie in namelijk niet ondersteund :o.

Nee, ik heb Windows 7 Ultimate X64.

Bedankt voor de snelle reactie! :)

Dieter27

deze camera heeft een i-link , dus beste is op te nemen via firewire
dit geeft een beter beeld resultaat dan via usb

De pc moet dan wel beschikken over een firewire aansluiting (IEEE 1394)

Laatst bewerkt:
Ehm, ik weet niet waarom data via FireWire beter verzonden zou worden dan via USB? De snelheid is al lang geen issue meer, USB 3.0 is sneller dan FW800; USB 2.0 was al sneller dan FW400.

Welk programma gebruik je ?
Veel editprogramma's ondersteunen geen cature van usb (gebruik bijgeleverde sony programma, usb programma)

Welk programma gebruik je ?
Veel editprogramma's ondersteunen geen cature van usb (gebruik bijgeleverde sony programma, usb programma)

Ik ben de disk met de Sony software kwijt. Op hun website heb ik hier en daar wel iets gelezen over software om videomateriaal over te zetten naar je computer, maar ik heb geen flauw idee welk programma ik hiervoor moet gebruiken. :confused:

"U wordt sterk aangeraden de camcorder op de computer aan te sluiten via een -aansluiting (IEEE-1394) en hierbij gebruik te maken van "Picture Motion Browser Ver.2.0.13". Als de camcorder of computer niet beschikt over een IEEE-1394-aansluiting en alleen maar een of meerdere USB-poorten heeft, of als dit geldt voor beide apparaten, volgt u de onderstaande instructies om het USB-stuurprogramma en de bij de camcorder meegeleverde software Picture Package op een Microsoft Windows Vista-computer te installeren."

Is er iemand die weet waar ik deze Picture Package software kan downloaden?

Laatst bewerkt door een moderator:
als je nog geen capture programma geinstalleerd hebt kan het kloppen dat de camera niet herkent wordt op de pc.
Let wel ! als je met usb wilt werken moet het programma dat ondersteunen, Adobe Pr b.v. doet dat iedergeval niet, alleen firewire.
firewire is n.l betrouwbaarder (voor video) dan usb omdat het werkt met memory mapped apparaten en minder van de cpu

Ik zou graag de beelden verwerken met Sony Vegas Studio HD Platinum 11. Ik heb blijkbaar ook Sony Video Capture 6.0 geïnstalleerd. Is het mogelijk om met deze capture software eventueel de beelden van mijn camera over te zetten naar mijn computer om deze later te bewerken? :confused:

beelden kun je altijd later bewerken zolang je de orginele opgenomen beelden maar bewaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan