usb driver???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsdenboer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2004
Hallo,
Ik heb sinds kort een externe dvd brander, en die moet worden aangesloten op een USB 2.0 poort, anders loopt hij vast(uit eigen ervaring). ik heb sinds 1,5 jaar een nieuwe pc en aan de voorkant zitten 2 usb poorten waar USB 2.0 bijstaat. Nu heb ik laatst mijn computer leeggehaald en daarna niet iets van een melding gehad dat ik ze nog moest installeren. de poorten werken wel maar de pc denkt dat het usb 1.1 poorten zijn. ook in het apparaatbeheer staat er geen waar 2.0 bij staat. wat moet ik doen??:rolleyes: :(

meestal zijn er driver voor usb poortjes op een bijgeleverde cdrom (bij sommige merken). Mischien moet je eens die driver installeren.
Als je niet zo een cdrom hebt zal je zelf moeten gaan zoeken.
De microsoft freaks zullen hier wel een prog voor hebben zekers

Geplaatst door nielsdenboer
Hallo,
Ik heb sinds kort een externe dvd brander, en die moet worden aangesloten op een USB 2.0 poort, anders loopt hij vast(uit eigen ervaring). ik heb sinds 1,5 jaar een nieuwe pc en aan de voorkant zitten 2 usb poorten waar USB 2.0 bijstaat. Nu heb ik laatst mijn computer leeggehaald en daarna niet iets van een melding gehad dat ik ze nog moest installeren. de poorten werken wel maar de pc denkt dat het usb 1.1 poorten zijn. ook in het apparaatbeheer staat er geen waar 2.0 bij staat. wat moet ik doen??:rolleyes: :(

Die drivers staan normaal op de cdrom die je bij het mobo gekregen hebt.

Die bijgeleverde cd-rom is meestal de cd van je moederbord, daar moeten ze wel opstaan.

Mischien dat je een kant en klare machine hebt gekocht en niet de originele cd hebt gebruikt voor het instaleren van het besturings systeem, dan heb je dus ene klein probleem, dan moeten we eerst weten wat het merk is van de usb hub of van je moederbord voordat we drivers kunnen vinden.

Heb je een los moeder bord gekocht of niet?
Als dat niet zo is dan hoef je ook niet te zoeken hoor, dan zit die er niet bij.
Als je een complet systeem hebt gekocht dan wordt er altijd een recovery disk bijgeleverd, deze heb je gebrukt bij het herinstaleren van windows of niet?

Weet je het merk van je moederbord?

Geplaatst door jjw
Die bijgeleverde cd-rom is meestal de cd van je moederbord, daar moeten ze wel opstaan.

Mischien dat je een kant en klare machine hebt gekocht en niet de originele cd hebt gebruikt voor het instaleren van het besturings systeem, dan heb je dus ene klein probleem, dan moeten we eerst weten wat het merk is van de usb hub of van je moederbord voordat we drivers kunnen vinden.

eehm k heb everest en die seg dat de naam van me moederbord "micro-star International" is.
de naam van mijn usb weet ik niet

Geplaatst door nielsdenboer
Hallo,

De goede bedoelling van Don Giovanni gaat me even voorbij.
Staat er ook een model bij?
De site is al gevonden maar er schijnen meerdere modellen te zijn.

Hallo JJW,

Ik heb een computer Compaq Evo D 800.
Een DVD brander van Lacie (roxio).
Na aansluiting krijg ik steeds het bericht, dit apparaat kan sneller als het wordt aangesloten op een USB 2.0 poort.
Ik heb een USB hostcontroller 2.0 gekocht, maar krijg nog steeds hetzelfde bericht, en de brander werkt bijzonder traag. Ik heb op de Microsoft side gekeken, en daar hadden ze als oplossing : in de Microsoft Knowledge Base, de meest recente Windows XP Service Pack ophalen en dan zoeken naar Microsoft Usb Driver Version 5.12600.0
Downloadgrootte: 290 kB
Ik kan de Knowledge Base niet vinden laat staan de USB Driver Version.

Wie kan mij helpen,

Don Giovanni

Ik wil best helpen met een antwoord maar de topic starter heeft uiteraard wel voorang, daar wil ik dan ook aan vragen of die inmiddels al een type moederbord weet?

Don Giovanni
Zat er bij die Hostcontroller ook software, is er een fabrikant bekend dat we daar mischien kunnen zoeken naar updates aan software?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan