USB drives crashen tijdens kopieeren van files

Status
Niet open voor verdere reacties.

Athalon1951

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Ik had net al een heel verhaal getypt, naar opeens was ik niet meer ingelogd, vreemd want dat was ik wel :cool:

Waar het om gaat is het volgende, Ik heb sinds 3 weken spiksplinternieuwe USB externe drives, ik wil van de ene 320Gb drive naar de andere 320Gb drive mijn muziek kopieeren, maar dat gaat met horten en stoten omdat ik om de paar minuten mijn drives kwijt raak in de windows verkenner en de foutmelding krijg dat de files niet gevonden kunnen worden. Als ik dan in de verkenner kijk zie ik dat mijn H drive (USB 2.0) verdwenen is uit de verkenner, terwijl de andere drive nog steeds zichtbaar is. De foutmelding treed af en toe op, soms na een paar uur, soms al naar 10 minuten. Het meeste gebeurt dit als ik vele mappen tegelijk wil kopieeren en na lang zoeken blijken ook files boven de 100Mb dezelfde problemen te kunnen geven. Ik moet dan WindowsXP resetten en opnieuw de stekkers weer in de USB poorten stoppen om de boel weer terug te krijgen in de verkenner, soms moet ik zelfs de spanning van de USB drives afhalen en dan eerst de spanning erop zetten en daarna de plug in de connector steken, dan gaat het weer een tijdje goed als ik maar kleine files kopieer. :shocked: Helaas zijn muziekfiles meestal wat groter dan 100 Mb en dan gaat de boel fout.

De foutmeldingen in het logboek zijn opeenvolgend 1, ID51 - 2, ID50 - 3, ID 57 iets met een ftdisk fout. Nu zie ik nergens oplossingen op het internet, alleen maar meer vragen.

Wie kan hier zijn licht over laten schijnen, nog even tussen tussen haakjes, er zijn geen virussen of andere ongein bij betrokken en de 2 nieuwe USB drives zijn met spinwrite nagekeken en er mankeert geen fluit aan, dus ik vemoed dat zelf backuppen met windows ook al een levensgevaarlijke klus gaat worden, want ik kreeg bij de laatste keer ook al een $MFT errror, gelukkig was dat een loze gil van windows want alles bleek normaal te zijn ook de MFT. :cool:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan