USB electriciteit aan/uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinno97

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
hoi,

ik heb mezelf een ventilatortje gebouwd dat ik via USB op mijn computer kan aansluiten en dan gaat het draaien (handig in deze hitte).
Nu wil ik zorgen dat ik niet steeds de kabel erin of eruit moet halen om het ventilatortje aan/uit te doen. is dit mogelijk met een programmaatje? Heeft Windows hier een functie voor? en moet ik dat programmaatje dan zelf schrijven of bestaan er al?

M.v.g.
Vinno

ik vrees dat er geen programma bestaat om je voeding van je usb te regelen

ik heb wat rondgezocht en ik kwam bij DevCon uit, het is een commandline tool die apparaten kan uitschakelen. nu alleen nog proberen dit wat gebruiksvriendelijker te maken zodat ik gewoon op een knop kan drukken in plaats van een commando in te typen.

Je kunt een apparaat uitschakelen niet de spanning op de usb. Oftewel zul je een intelligente schakeling op je ventilator moeten bouwen die reageert op het apparaat uit signaal.

volgens mij zoals eerder gezegd kan je dat niet uitschakelen de fan werkt enkel op de spanning niet op de data aansluiting
onmogelijk dus

Niet onmogelijk. Zoals ik al zei. Je zult een fancontrollertje moeten bouwen die via USB gestuurd word.

Oftewel. Ik zou zeggen zie ebay.com of eender welke gadget site voor usb powered fans

ik kan op e-bay alleen maar fans vinden met een knop op de fan zelf of die je alleen kunt uitschakelen door de kabel eruit te trekken. hoe zou ik zo'n fancontroller moeten maken? ik ben niet bang om zelf iets te solderen, dat doe ik wel vaker. maar ik kan nergens vinden hoe ik zo'n controller moet maken. weet je dat mischien?

je kan toch software matig de stroom van de usb poort halen
dat gebeurt ook met veilig verwijderen ,dus het moet kunnen

maar kan daarna ook de stroom er weer op gezet worden zonder dat ik hem er eerst uit moet halen?

kan daarna ook de stroom er weer op gezet worden zonder dat ik hem er eerst uit moet halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan