USB externe HDD wordt niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

mboetnee

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2005
Heb van de week een behuizing gekocht voor een externe usb hdd. Heb eerst de hdd gewoon in mijn systeem gehangen, en vervolgens opgestart. Ik heb hem in computerbeheer ingelezen een stationsletter toegekend en geformateerd. Nadat te gedaan te hebben heb ik hem weer uit mijn computer gehaald en in de usb behuizing gebouwd. Als ik hem dan op de usb poort aansluit krijg ik rechts onderin wel het icoontje van hardware veilig verwijderen. Hij detecteerd wel iets dus. Als ik dan windows verkenner open dan zie ik hem nergens tussen staan. Alleen als ik weer naar computerbeheer ga kan ik hem activeren en dan wordt ie wel weer gegeven. Maar in plaats van dat er staat verwisselbare primaire partitie zoals er bij mijn gewone usb stick staat, wordt de externe usb hdd weergeven als dynamisch en eenvoudige volume.

Heel vreemd en vervelend. Heb ik misschien een bepaalde handeling overgeslagen?

Thx and grtzz mboetnee

aansluiten externe harddisk

kijk eens na hoe de jumper staat op de harde schij?
stel hem in op cable select en het problem is verhoplen want ik had dezelfde problemen met die externe harddisk die uit de pc kwam en toen in extern huis is geplaatst.

veel plezier.

@rommelbox thx voor je reply,

Ik heb hem op master staan. Het is het proberen waard. Hij is nu net bezig met formateren, de zoveelste poging. Dat kan ik wel even annuleren of zou dat weer andere problemen geven. Als ik er op wachten moet duurt het nog eventjes. Namelijk 250 gig wat ie moet formateren.

Grtz

Nee helaas, ook met de jumpers op cable select geen succes. Ook nu als ik hem aansluit alleen het icoontje verwijderen rechtsonder. Maar niet zichtbaar in de verkenner. Kan hem alleen actief maken in computerbeheer. Zoals ik al eerder genoemd had hierboven. Ik kan hem ook wel proberen op slave, heb hem nu toch nog open liggen. Is er nog iets anders wat ik proberen kan?

Grtz mboetnee

Heb hem in computerbeheer omgezet naar standaard schijf (de blauwe kleur in plaats van geel/bruin). En nu wordt hij wel herkent in de verkenner. Hij komt gewoon onder lokale stations te staan. Ik had gedacht dat ie net als mijn stick bij verwisselbare media zou komen te staan. Heb hem nu nog wel steeds op cable select staan. Durf dus niet echt te zeggen of dat de oplossing was of laten herkennen als standaard schijf. Of de combinatie van die twee.

In ieder geval bedankt voor de reply

Grtz mboetnee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan