USB floppy disk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan4you

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2001
Als je een USB floppy disk aansluit aan een laptop,kan je dan met die floppy ook booten?

Zou je in de BIOS de Bootsequence om moeten zetten.
Dan heb je zekerheid.

Ja ok,maar zal de bios deze floppy herkennen?Hij wordt misschien enkel erkend in windows?

Dat kan je toch zo zien als je opstart.
Waarom moet hij kunnen booten als ik vragen mag?

Wel ik ga een laptop kopen en dat is zonder interne floppydrive.Dus zou ik er een externe floppy bij kopen,maar die kosten al gauw 45 €.Maar als ik er niet mee kan booten dan zijn het zotte kosten voor mij.

Of de laptop van een USB flop kan booten is afhankelijk van een aantal zaken, heeft onlangs in een computerblad (ik meen Computer totaal) een heel stuk over in gestaan. Er is dus niet zomaar te zeggen of het gaat werken of niet, misschien kun je het in de winkel waar je de USB flop koopt eerst even proberen (indien men je terwille wil zijn).

Wat je goedkoper kunt doen is zelf een boot CD maken met daarop de programmatuur die je wilt installeren (neem een CDRW en je kunt hem later nog voor iets anders gebruiken).

Ok,thanks.Ik zal dan mij dan eerst eens informeren in de winkel.

Waarom Floppy?

Je kunt ook van de CD-ROM booten! Dus waarom zou je een floppy-drive kopen? Mocht je problemen hebben, dan kan je zo een Windows installatie-cd gebruiken om op te starten!

Volgens mij is USB een typisch iets voor een non-dos omgeving.

MVG.

Armand

Niet elke windows cd is bootbaar, maar in principe is die wel altijd bootable te maken.

Er zijn intussen drivers waarmee je USB binnen dos kunt gebruiken, dus om nou te zeggen dat USB en DOS niet samen gaan?

[/I]Er zijn intussen drivers waarmee je USB binnen dos kunt gebruiken, dus om nou te zeggen dat USB en DOS niet samen gaan?[/I]

Dit ben ik inderdaad met je eens, maar USB is van origine een protocol dat geschreven is voor een Windows omgeving.
De gemiddelde computergebruiker zal niet bepaald veel kennis meer hebben van DOS, en dus behoorlijk wat problemen tegenkomen bij het gebruik van USB in combinatie met DOS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan